Go

Ik ben het met Boobers eens dat er een enorme Hollywooderigheid over deze film heen hangt. Dit merk je in de karakters, de snelheid van de film en de thema`s. Toch vind ik niet dat dat in deze film persé iets slechts is. De verhalen die worden verteld zijn namelijk allemaal erg boeiend en vooral ook erg komisch. Hier dragen zeker ook de enigszins overdreven situaties aan bij. Ik bedoel realistische verhalen moet je in Go niet verwachten. Ook de manier waarop de verschillende verhalen worden samengebracht vind ik oke gedaan. Het geinigste verhaal vind ik van de vier vrienden die naar Las Vegas gaan om een weekendje te zuipen. Door het enorme geboob van een Engelse dude loopt dit helemaal in de soep. Per ongeluk wordt een uitsmijter in zijn arm geschoten en hij en zijn vader willen wraak. Die wraak komt pas een heel eind later in de film terug. Net als papa de Engelsman wil neerschieten komen ze erachter dat ze eigenlijk liever gewoon `oog om oog, tand om tand` willen doen. En hoe los je dat op?? Juist, de Engelse gast wordt op een vrij absurde manier ook door zijn arm geschoten. Ik heb hierbij helemaal in een deuk gelegen. Dit soort scenes komen vaker voor en daardoor zie ik Go meer als een actie-comedy. En een behoorlijk redelijke zelfs.

6 6 7 7 7

- Snatch. (misdaad / humor : 8)
- In Bruges (misdaad / humor : 7)
- A Life Less Ordinary (misdaad / humor : 7)
- Nueve Reinas (Nine Queens) (misdaad / humor : 6.5)
- Triggermen (misdaad / humor : 6)

Hoe beoordeelt Boobema categorie misdaad eigenlijk?
012345678910

012345678910

Go
Go

Go

De jeugd van tegenwoordig wil alleen maar uitgaan natuurlijk. Zo ook de gelikte hollywoodsterretjes in Go! Zo wil bijvoorbeeld een meisje een partij drugs verkopen om met de winst te kunnen feesten, maar alles loopt in de soep en ze wordt overreden. Een paar anderen gaan naar Las Vegas en stelen een sportauto. Weer anderen rijden het meisje van twee zinnen terug aan. De film vertelt het verhaal van dit jeugdige tuig, waarbij de verschillende verhaallijnen raakvlakken met elkaar hebben. Een beetje zoals amores perros, maar dan slechter.

Dit soort films kunnen enorme toppers zijn. Zo niet met Go helaas. De hollywooderigheid straalt ervan af, en dit laat mij afknappen. De personages kunnen qua apartheid, uitgewerktheid en acteren simpelweg niet op tegen andere soortgelijke films. Bekijk eerst maar eens deze film en daarna amores perros. Amores spreekt dan veel meer tot de verbeelding.

Go is echter niet slecht. Het is beter dan de gemiddelde soortgelijke hollywoodproductie. Dit voornamelijk omdat de verhaallijnen wel aardig zijn.

6 6 6 6 6

- Suicide Kings (misdaad / humor : 7)