Seinfeld: A XXX Parody

Seinfeld: A XXX Parody

Het is mooi om te constateren dat ook mijn favoriete comedy serie, Seinfeld, de pornobehandeling heeft gekregen. De film opent zoals elke Seinfeld aflevering: Met Jerry, of in dit geval Gerry, die op het podium zijn ding doet als standup comedian. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er om moest lachen. Uiteraard gingen de grappen over seks, maar de spitsvondigheid van de echte Seinfeld werd redelijk geïmiteerd. Dit geldt evenzo voor zijn maniertjes en enigszins nasale accent.

Seinfeld: A XXX Parody

De film maakt verder duidelijk dat de makers goed hebben opgelet bij het origineel. Vooral de acteerregie verdient in dit kader een kleine pluim. Het niveau van de acteurs is uiteraard aanzienlijk lager, maar ze weten iets te brengen dat hun respectievelijke karakters zo kenmerkend maakt. Ook is de aankleding treffend en lijkt Gerry's appartement sprekend op dat van Jerry; compleet met mountain bike aan de muur. Ook komt naar voren dat Gerry op elke vrouw wel iets aan te merken heeft; in dit geval date hij een vrouw die teveel orgasmes heeft. Verschillen zijn er daarentgen ook. Zo gaat het truttige jurkje van Elaine, hier Elaina, hier wel uit en zien we ook Gerry en Crammer (haha) van bil gaan. Dat George wat dit betreft, op schlemielige wijze, achter het net vist is een vrij goede grap.

Seinfeld: A XXX Parody

De film steekt vooral de draak met een van de bekendste afleveringen van Seinfeld: 'The Soup Nazi', over een soepverkoper met uitstekende soep, maar met een gebruiksaanwijzing. Verbruide je het bij hem, dan kon je zijn soep wel vergeten. In deze XXX-versie is er 'The Porn Nazi' van gemaakt. Evan Stone speelt hem en het dient gezegd: Hij is stukken beter op dreef dan in bijvoorbeeld Pulp Friction, waarin hij een personage van John Travolta probeert na te doen. Enfin, Crammer komt op het lumineuze idee om zelf porno te gaan maken, hetgeen tamelijk geinige gevolgen heeft...

Seinfeld: A XXX Parody

Wellicht wek ik nu de indruk dat het vooral humor is wat de klok slaat, maar dat is zeer zeker niet zo. De film barst van de seks. Dat de humor het meest interessante is om over te praten moge in dezen genoeg zeggen. Qua seks is er namelijk weinig bijzonders aan de hand. Vervelend om naar te kijken is het echter evenmin. En ach, ik kan moeilijk een pornofilm aanwrijven dat er een overdaad aan seks in zit. Lekkere tieten heeft die Cassandra Calogera trouwens.

3 4 6 3 5

- Supervixens (humor / erotiek : 7)
- Agent 69 Jensen i Skorpionens tegn (humor / erotiek : 6)