Supervixens

Clint Ramsey is een enorme sukkel die voor Martin Bormann (!) werkt bij diens benzinestation. Hij doet dit om zijn vriendin Super Angel (Shari Eubank) te onderhouden die de hele dag op haar rug ligt, iets waar ze maar al te goed in is gezien haar vorige baan. Super Angel is een enorme feeks die Clint geenszins dankbaar is voor zijn inspanningen. Ze is jaloers en vernedert en mishandelt hem graag. Clint weet het echter te presteren om zichzelf verdacht te laten lijken in plaats van Super Angel. Hierdoor krijgt hij de psychopathische agent Harry Sledge achter zich aan. Deze smeris vermoordt op zeer brute wijze Super Angel, nadat zij hem uitlachte om zijn slappe lul. Uiteraard is Clint hiervan de hoofdverdachte en slaat hij op de vlucht. Onderweg komt hij enkel zeer voloptueuze, hitsige vrouwen tegen die allen wel een beschuitje met hem willen eten. Hier wil hij echter helemaal niets van weten, doch brengt dit hem wel berhoorlijk in de problemen. De represailles van vaders en echtgenoten zijn namelijk niet mals. Clint lijkt eindelijk de ware liefde te hebben gevonden in Super Vixen (ook Shari Eubank), de tegenpool van Super Angel. Het geluk wordt echter wreed verstoord door oude bekende Harry Sledge...

Niet erg goede, maar wel zeer onderhoudende film van de legendarische Russ Meyer. Begeleid door afgezaagde muziek en met veel close-ups van vrouwelijke rondingen heeft Super Vixens qua sfeer veel weg van een Tiroler seksfilm. Gelukkig biedt deze aardig gemonteerde film veel meer dan enkel dat. Vooral Charles Napier doet een flinke duit in het zakje met zijn vertolking van de gewelddadige Harry Sledge, een van de geinigste filmsmerissen ooit. De humor is meestal van het onderbroekenniveau. Waar ik het meest om kon lachen waren de talloze nazi-verwijzingen en de scène waarin Sledge Super Angel verschrikkelijk te grazen neemt. Overigens dragen alle vrouwelijke personages in de film de prefix ´super´. Hoewel Super Angel lijkt te reïncarneren liggen bovennatuurlijke krachten hieraan niet ten grondslag; het zal vooral te maken hebben met de inhoud van hun bustehouders. Al met al is Super Vixens een zeer geschikte film voor een dronken of melige bui, of als audio-visuele achtergond.

6 3 8 6 7

- Agent 69 Jensen i Skorpionens tegn (humor / erotiek : 6)
- UHF (humor : 8)
- His Girl Friday (humor : 7.5)
- Bizita Q (humor : 7.5)
- Thank You for Smoking (humor : 7.5)

Hoe beoordeelt Yahhrrrrm categorie humor eigenlijk?
012345678910

Hoe beoordeelt Yahhrrrrm categorie erotiek eigenlijk?
012345678910

Supervixens
Supervixens
Supervixens
Supervixens
Supervixens

Supervixens

De eerste veertig minuten van Supervixens zijn zeer vermakelijk. De grappen zijn dan nog niet tig keer herhaald en een van de beste scenes die ik de ooit heb gezien is onderdeel van die veertig minuten.Het is de scene, waarin Harry Sledge Super Angel omlegt. Fenomenaal, zou zo uit een goede Hitchcockfilm hebben kunnen komen.Na die veertig minuten echter worden de grappen steeds herhaald en begint het wel erg hoge Dukes of Hazard gehalte de film op te breken. Langzaam maar zeker brokkelt het door de topscene opgebouwde krediet af en begin je langzaam maar zeker te beseffen dat je naar een echte saaie baggerfilm aan het kijken bent. De eerste veertig minuten zouden wel een zeven opleveren, de minuten daarna is een vier helaas een meer realistisch punt voor deze erotische komedie.

Supervixens doet in zijn geheel als een enorme C-film aan. Het acteerwerk is over het algemeen echt niet best te noemen. Alleen Charles Napier weet als Harry Sledge een goede prestatie neer te zetten. Over het verhaal hoeven we het niet eens te hebben, want die staat alleen in functie van hat laten zien van zoveel mogelijk boobs en af en toe wat leuke geweldsscenes. Extra aandacht verdient de muziek. Soms zullen we daarin de mislukte broer van Ennio Morrecone herkennen. Als je je verveelt biedt deze door Russ Meyer geregisseerde pulp dus wel voldoende vermaak.

4.5 4.5 5.5 5.5 5

Aanraders in overeenkomstige genres, volgens Boobbert:
- The Life Aquatic with Steve Zissou (humor : 7.5)