The Majestic

Jim Carrey (Romeo) is filmscript schrijver maar wordt ervan verdacht communist te zijn. Zijn film wordt opgeheven. Hij rijdt weg maar plonst met auto en al in een rivier waar hij zijn kop stoot. Hij spoelt aan bij een klein dorpje waar de bewoners hem aanzien voor een jonge soldaat (Luke) die tijdens WO2 omkwam. Romeoboy heeft door de kopstoot geheugenverlies en neemt aan dat hij Luke is.

Het dorp is idylisch. Iedereen is zooo lief voor elkaar. De vader van Luke woont er zelfs ook. Hij heeft een vervallen cinema genaamd the Majestic. En Luke had een jeugdliefde: Juliet. Romeo en Juliet worden verliefd...... aaaah, Romeo knapt the Majestic op wat de laatste wens van de vader is..... aaaah, zelfs de deurwaarder krijgt een horloge waar ie al heel zijn leven van droomde....aaaaaaaaaAaAAAAAAAAAAAAH!!!!

Ik heb zo`n hekel aan dit soort gruwelijk gelikte feelgood movies met Hollywood-romantiek en gejank. Hou op met het verdoen van mijn tijd. Ze zeggen me helemaal niets. Alles is compleet voorspelbaar. Ik stond meerdere keren op het punt om de film uit te zetten. Afwachtend dat er toch een orginele wending zou komen, bleef ik echter kijken. Helaas...

5 5 5 2 3

- Smultronstället (Wild Strawberries) (drama / speelfilm : 8.5)
- Play (drama / thriller : 8.5)
- Babel (drama : 8)
- Sjunde inseglet, Det (The Seventh Seal) (drama / speelfilm : 8)
- The Perks of Being a Wallflower (drama / romantiek : 8)

012345678910

The Majestic
The Majestic

The Majestic

Toegegeven, de film is vrij voorspelbaar en er had naar mijn smaak wel wat drama uitgemogen. Sommige feelgood momenten liggen er wel erg dik bovenop. Toch is dit niet de slechtste film in zijn soort. Ik kon er prima naar kijken en nam de clichématigheden cum grano salis . Wat dan rest is een aardig geacteerd drama waarbij je je verstand op nul kunt (moet) zetten. Jim Carrey blijkt naast gekke bekken trekken ook aardig te kunnen acteren. Wat Boobers meldt klopt overigens niet. Als Peter Appleton wordt aangezien voor de verloren zoon zet hij zelf ook vraagtekens bij wie hij is. Eigenlijk wordt hij de hele film voor iemand aangezien die hij niet is. Hij is Luke niet, evenmin is hij een communist. Het anti-communistische comité heeft overigens echt bestaan, maar zo makkelijk als Appleton er onderuit komt is een loopje nemen met de realiteit. Het is jammer dat echte plotwendingen uitblijven. Hierdoor blijf je toch zitten met een McDonalds gevoel. Hun hamburgers geef ik ook slechts een vier en een half.

6 7 5 4 4.5

- Citizen Kane (drama : 8)
- Factotum (drama / humor : 7.5)