Million Dollar Baby

Het acteerwerk van deze film vond ik erg sterk, vooral Clint Eastwood speelt een goede rol. Morgan Freeman was ik niet zo van onder de indruk, omdat het lijkt alsof hij maar een soort rol kan spelen, de oude goede neger. Buiten het acteren vond ik deze film vooral heel erg standaard. Het verhaal is niet slecht ofzo, maar ik heb het allemaal al eens eerder gezien. De scene waarin Maggie probeert Frankie over te halen haar aan te nemen is echt overgenomen uit honderd andere films en zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen. Waar ik me ook meer dan eens aan ergerde was de meligheid van de humor. Een grapje één keer uithalen is wel oke, maar niet om dat tig keer te doen. En dat gebeurt in deze film regelmatig wel. Zoals Boobers ook al aangeeft zit er behoorlijk wat drama in deze film, vooral het laatste half uur. Vervelend, sentimenteel jank-drama vond ik het en daar zit ik echt niet op te wachten.

4 8 6 3 4

- Over the Top (drama / sport : 6.5)
- Raging Bull (sport / speelfilm : 8)
- American Beauty (drama / humor : 9)
- Boogie Nights (drama / erotiek : 8.5)
- Requiem for a Dream (drama / misdaad : 8.5)

Hoe beoordeelt Boobema categorie sport eigenlijk?
012345678910

012345678910

Million Dollar Baby

Million Dollar Baby

Million Dollar Baby gaat over een vrouw die pro-boxer wil worden. De trainer in de boxclub werkt echter niet met vrouwen. Zij is echt een beginner en is oud. Om een töpfer binnen de boxwereld te worden moet je op je 20-ste beginnen natuurlijk. Vandaar dat Clint Eastwood niets ziet in deze vrouw. Maar ze is een doorzetter to the bone en boxt iedere avond tot `s avonds laat. Als zijn huidige topboxer hem verlaat, besluit Clint om alsnog voor de vrouw te gaan. Ze wordt inderdaad top-boxer maar krijgt een laffe dreun in haar achterhoofd waardoor ze verlamd raakt en uiteindelijk overlijdt.

Heel dramatisch dus. Iets te dramatisch aan het eind, als je het mij vraagt. De enige zielige scene na de andere komen voorbij en dit maakt de film een beetje langdradig. Het begin van de film vond ik echter goed. Mooi gefilmd en best boeiend in elkaar gezet. Persoonlijk ben ik niet zo ingezet in box-films, dus heb niet zoveel vergelijkbaar materiaal gezien. Het zal echter niet op kunnen tegen de grote toppers binnen het genre.

6 7 7 5 6

- Ali (sport / drama : 7)
- Smultronstället (Wild Strawberries) (drama / speelfilm : 8.5)