Ilsa, She Wolf of the SS

De Tweede Wereldoorlog. Een speciaal voor medische doeleinden ingericht kamp staat onder leiding van kamp-commandant Ilsa. De vrouwen in het kamp worden blootgesteld aan allerhande medische experimenten. Meestal betekent dit het besmetten met allerlei ziektes, om vervolgens te testen of er een geneesmiddel tegen bestaat. Andere vrouwen worden aan seksuele experimenten onderworpen, om hun uithoudingsvermogen te testen. De mannen in het kamp zijn er puur voor de seksuele bevrediging van Ilsa. Na een avond seks wordt hun snikkel er af gehakt, zodat ze nooit meer met iemand anders seks kunnen hebben. Zaken veranderen als er een yank in het kamp wordt geplaatst. Aangezien deze van binnen een machine is, kan hij ongelimiteerd seksueel plezier leveren aan Ilsa. Hierdoor mag hij zijn snikkel behouden en vaker seks met haar hebben. Deze situatie zorgt ervoor dat hij een plan kan bedenken om te ontsnappen, omdat hij Ilsa feitelijk in zijn macht heeft.

Na het lezen van bovenstaand verhaal kun je twee conclusies trekken. Ofwel interesseert een dergelijk verhaal je totaal niet en dan raad ik je aan de film niet te bekijken, ofwel lijkt het je een potentiële topper. Ikzelf val in de laatste categorie. Na het bekijken van Ilsa ben ik echter weer een illusie armer. Het gebodene ontstijgt namelijk nergens het predikaat slecht. Het begin van de film biedt nog wat goede hoop door een aantal redelijke tortuur-scènes, maar al snel worden deze een stuk minder frequent en bovenal minder in beeld gebracht. Het bloed valt dan ook vaak buiten het beeld en dit slaat natuurlijk nergens op, omdat dit de hoofdmoot van een dergelijke film zou moeten zijn. Wel vaak in beeld gebracht zijn de over het algemeen grote borsten van de verschillende actrices. Ik zou zelfs willen stellen dat dit het enige positieve punt aan deze film. Naast een chronisch gebrek aan expliciet geweld mist Ilsa namelijk ook een goede verhaallijn, acteerwerk en effecten. Werkelijk nergens konden mijn verwachtigen ingelost worden en ik zou deze cult-klassieker dan ook niet aanbevelen. Het enigszins vergelijkbare Chinese Men Behind the Sun schijnt sowieso vele malen beter te zijn.

3 2 5 5 3

- Braindead (horror / humor : 8.5)
- The Evil Dead (horror : 8.5)
- The Fly (horror / science fiction : 8)
- Evil Dead II (horror / humor : 8)
- Hellraiser (horror : 7.5)

012345678910

Hoe beoordeelt Boobema categorie oorlog eigenlijk?
012345678910

Ilsa, She Wolf of the SS
Ilsa, She Wolf of the SS
Ilsa, She Wolf of the SS
Ilsa, She Wolf of the SS
Ilsa, She Wolf of the SS

Ilsa, She Wolf of the SS

Men neme een extreem onderwerp, namelijk een soort vrouwelijke Mengele van de SS. Men voegt een aantal martelscenes toe. Men zorgt ervoor dat de (meeste) vrouwen allemaal big naturals hebben. En men weet vervolgens alsnog een totaal onboeiende film neer te zetten! Een van de voornaamste redenen hiervoor is het afgrijselijke acteerwerk, voornamelijk van Ilsa zelf: ze komt totaal niet overtuigend over en boeit alleen maar door haar tieten. Met de rest van de cast is het even droevig gesteld.

Wat de martelscenes betreft. Tja, wat zal ik erover zeggen? Ze zijn in mijn optiek vrij simpel en onboeiend. Erg extreem zijn ze nou ook weer niet. Ik zou het er niet om doen in ieder geval. Er blijft daardoor weinig positiefs over om over de film te melden. De vervolgen hierop hoef ik in ieder geval nooit te zien.

3 2 3 3 2.5

- The Texas Chainsaw Massacre (horror : 7.5)
- Army of Darkness (Evil Dead 3) (horror / humor : 7.5)
- Frankenstein`s Army (horror : 7.5)
- Bad Taste (horror / humor : 7)
- Koroshiya 1 (Ichi the Killer) (horror / misdaad : 6.5)

Hoe beoordeelt Boobers categorie horror eigenlijk?
012345678910

Hoe beoordeelt Boobers categorie oorlog eigenlijk?
012345678910

Ilsa, She Wolf of the SS

Bloed, tieten en Nazi´s. Van tevoren klonk het concept van deze film in ieder geval geinig. De film opent met een boodschap van de makers. De exacte woorden kan ik me niet herinneren, maar de strekking was dat het noodzakelijk was om dit soort films te maken. De ware gruwel moest getoond worden, opdat men de Tweede Wereldoorlog nooit zal vergeten. Nou, als je het wat dat betreft van deze film moet hebben is het niet al te best. Ilsa, She Wolf of the SS raakte bij mij al in de vergetelheid terwijl ik de film aan het kijken was. Het gebodene vermaak is nogal monotoon van karakter. Dit komt vooral door de absentie van een fatsoenlijk plot. Afgezien van wat slecht gefilmde tortuur is de hoofdmoot van de film namelijk een ontsnappingsplan zo stupide, dat het niet eens grappig is. Denk hierbij aan een bloederige pornografische versie van The Great Escape. Hierbij wil ik nog wel over het hoofd zien het abominabele acteerwerk, de slaapverwekkende montage en het schrijnende gebrek aan creatieve impulsen. Het gaat er bij mij echter niet in dat een of andere Yank dankzij zijn bedcapacitieiten de grootste Nazi-überteef op de knieën krijgt. Wat doet een vrouw trouwens überhaupt als hoofd van een kamp? Waarom zijn de bedden van de untermenschen opgemaakt? Welke data leveren de experimenten op? Je begrijpt het al. Voor een realistische benadering van zaken hoef je deze film zeker niet te bekijken, want deze en vele andere vragen blijven onbeantwoordt. Het enige dat de film biedt is bloed, tieten en Nazi´s. Als ik de balans opmaak, geef ik hiervoor toch nog vier uit tien punten.

3 2 5 5 4

- Hei tai yang 731 xu ji zhi sha ren gong chang (horror / oorlog : 6)
- Hei tai yang 731 (Men Behind the Sun) (oorlog / horror : 7.5)