South Park: Bigger Longer & Uncut

Terrance en Phillip hebben een nieuwe film in de bioscoop. Het Canadese duo weet te vermaken met obscene grappen, scheten en vooral heel erg veel gescheld. Cartman, Kyle, Stan en Kenny vinden deze film de beste die ooit gemaakt is, maar zij staan nogal alleen in hun mening. Er wordt een actiecomité opgericht dat Terrance en Phillip wil veroordelen wegens het bederven van de onschuldige Amerikaanse jeugd. Hun taak slaagt en het filmduo wordt ter dood veroordeeld. Dit is echter niet voldoende en daarom start Amerika een oorlog tegen Canada. Niet alleen vanwege Terrance en Phillip, maar ook omdat de afgrijselijke Bryan Adams daar vandaan komt. Ondertussen zit Satan ook niet stil. Hij heeft een neukrelatie met Saddam Hussein, maar deze laatste wil meer. Wanneer de executie op aarde wordt voltrokken zullen Satan en Saddam de apocalyps inluiden.

De makers van animatieserie South Park hebben het voor elkaar gekregen hun succes van de televisie ook op het witte doek over te brengen. Deze film zit zo vol met gescheld en obsceen gedrag dat de Amerikaanse filmbeoordeelaars de film niet wilden toelaten. De makers hebben hierop nog meer scheldpartijen toegevoegd, waarna de film op miraculeuze wijze door de keuring is gekomen. Aangezien de film zelf verhaald over een film die te obsceen is, wordt hierdoor leuk de draak gestoken met het vreselijk hypocriete Amerikaanse filmbeoordelingssysteem. Koelbloedige moordpartijen, martelingen en alles waar bloed in voorkomt.... geen enkel probleem. Een halve tepel of tiet of een keer het woordje fuck en er wordt moord en brand geschreeuwd. Vrij trieste aangelegenheid. Niet dat de scheldpartijen South Park: Bigger, Longer & Uncut persé beter maken, maar het is wel een vermakelijke aanvulling op een toch al geinig en absurd verhaal. Enige minpunten die ik bij deze film zou kunnen opnoemen zijn de in mijn ogen matige animaties en de te grote hoeveelheid liedjes. Dit gezang haalt de vaart uit de film en bovendien zijn lang niet alle liedjes grappig om te horen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Fuck Your Fucking Face Unclefucker en Kyle`s Mom is a Bitch zijn klassiekers van de bovenste plank.

6 7 7 7

- Family Guy Presents Stewie Griffin: The Untold Story (animatie / humor : 8)
- Monsters, Inc. (animatie / humor : 7.5)