A Bronx Tale

Calogero is geobsedeerd door de stoere gangsters die in zijn straat in The Bronx rondhangen. Tegen de wil van zijn vader in gaat hij steeds meer met deze mensen om en wordt hij lid van hun clubje. Hier haalt hij allerlei rotzooi uit. Als hij verliefd wordt op een zwart meisje is dat erg moeilijk te verkopen aan zijn vrienden. Deze vrienden slaan op een dag een aantal zwarte jongens in elkaar, waarvan een het broertje van zijn vriendin blijkt te zijn. Uiteindelijk moet hij proberen haar vertrouwen te winnen en te kiezen tussen zijn gangster-vriendjes of zijn chick. The Bronx Tale is een erg coole film die mooi het leven in The Bronx in New York laat zien. Zelf houd ik wel van dit soort films en deze is zeker een topper, door het goede acteerwerk, de sfeervolle setting en de gewelddadige scènes. Dit is trouwens het regiedebuut van Robert de Niro.

Edit: Acteur Lillo Brancato Jr. (geboren in 1976), in deze film in de rol van Calogero, schijnt geen aardige jongen te zijn. In juni 2005 is hij opgepakt door de politie wegens het bezit van vier zakjes met heroïne. Op 10 december van hetzelfde jaar is hij opnieuw gearresteerd, ditmaal voor een groter vergrijp, namelijk de moord op politieagent Daniel Enchautegui. Deze agent ontdekte dat twee mannen aan het inbreken waren in het huis naast hem. Terwijl Enchautegui wachtte op versterking brak er een vuurgevecht uit. Hij werd hierbij geraakt en is later die avond overleden in het ziekenhuis. Brancato en zijn partner in crime Steven Armento zijn niet veel later opgepakt door de NYPD. Beide mannen zijn aangeklaagd op de verdenking van moord.

6 8 9 6 7.5

- Over the Edge (misdaad / drama : 8)
- De Dominee (misdaad / drama : 7)