Hell Asylum

Max is een programma-maker voor televisie, maar moet snel met een nieuw concept komen om zijn baan niet te verliezen. Hij bedenkt een reality-show waarbij vijf mooie vrouwen in een verlaten huis één nacht door moeten brengen, om vervolgens 1 miljoen dollar te winnen. De vrouwen zullen tijdens deze nacht geconfronteerd worden met hun diepe angsten (claustrofobie, insecten, etc.). De bedoeling is aldus zoveel mogelijk vrouwen het huis uit te jagen, zodat er niet hoeft te worden uitbetaald. Het verlaten huis blijkt ooit bewoond door een excentrieke miljonair, die in zijn kelders vrouwen gevangen hield om ermee te trouwen. Ook haalde hij deze vrouwen uit elkaar om de mooiste delen aan elkaar vast te naaien en de ultieme droomvrouw te creëren. De meeste deelnemers, en vooral Max zelf, geloven natuurlijk niets van deze onzin en gaan dus gewoon aan de slag met de opnames van de show. Uiteraard is het huis toch bezeten door een aantal demonen uit de hel, die een slachtpartij aanrichten onder de deelnemers.

Hell Asylum is een rechtsstreekse rip-off van House on Haunted Hill uit 1959, waarvan ook al een gruwelijke remake is gemaakt met Famke Janssen in de hoofdrol. Dit Hell Asylum is zo mogelijk nog slechter dan die film. Het allerslechtste is het vreselijk amateuristische camera-gebruik. De beelden zien er slecht uit en lopen vaak te snel of te langzaam. Ook over de acteer-prestaties van de deelnemers hoeven we het hier niet te hebben. Het enige geinige aan deze film zijn de bloederige moorden die gepleegd worden en dit voorkomt dan ook dat de film een 1 krijgt.

4 2 3 1 2

- Braindead (horror / humor : 8.5)
- The Evil Dead (horror : 8.5)