The Big Empty

De korte beschrijving geeft feitelijk al aan waar deze film over gaat. Een privé-detective krijgt opdracht van een vrouw om te onderzoeken of haar man een affaire heeft met een andere vrouw. Vanaf het moment dat P.I. Meadows de vrouw ziet voelt hij een soort van affectie voor haar, gevoedt door haar schijnbare onschuldigheid en mysterieusheid. Haar man, die als opvanger van zwervers werkt, blijkt er inderdaad een affaire op na te houden met een andere vrouw, maar hij heeft wel meer affaires gehad op zijn werk, onder andere met een heroine-hoertje en een homosexuele man van boven de 60. Niet wetende wat hij precies met de zaak aan moet verdiept Meadows zich in het leven van zijn cliënten en merkt hij een steeds sterkere aantrekkingskracht. Het moment dat het huwelijk barst is Meadows er dan ook als de kippen bij om de vrouw op te vangen, maar zit zij wel echt te wachten op de voor haar onbekende Meadows?

The Big Empty wordt schijnbaar gezien als een bewerking van de film noir. Zal best, maar als dit een goed voorbeeld is van een film noir, dan hoef ik dat soort films nooit te zien. The Big Empty heeft namelijk één heel erg groot manko en dat is dat er in de hele film zo goed als niks gebeurt. Afgaande op de hoes verwachtte ik een verhaal over een mysterieuze ruimte tussen leven en dood. Maar nee hoor, niks van dit alles. Het enige wat The Big Empty biedt is een chagrijnige hoofdrolspeler en ontwikkelingen tussen drie niet boeiende karakters. De inhoud van deze film, die is pas empty.

3 4 2 5 2

- L.A. Confidential (film-noir : 8.5)
- Strangers on a Train (film-noir : 7)