Soulkeeper

Twee gasten zijn te lui om te werken en doen daarom opdrachten voor een onbekende werkgever. Hun werk bestaat uit het stelen (verkrijgen) van door cliënten gewilde objecten. Wanneer ze de originele hoed van Abraham Lincoln moeten stelen gaat het echter fout. Ze verliezen hun baan en hun enige hoop op de toekomst is zat worden in de bar. Dan dient zich een mogelijkheid aan waardoor de heren waarschijnlijk nooit meer hoeven te werken: Ze moeten een magische steen stelen voor een excentrieke ouwe lul. Wat ze niet weten is dat door middel van deze steen een demon zal worden opgeroepen die hel op aarde wil zaaien.

Met een hoes als deze van Soulkeeper verwacht je natuurlijk wel wat. Verrast was ik dan ook om te zien dat gruwelijke horror nauwelijks in deze film terug te vinden is. Het is vooral flauwe humor die de klok slaat, waarbij meteen vermeld dient te worden dat dat soms niet onverdienstelijk gebeurt. Vooral de clichés uit het genre worden regelmatig aangegrepen om de draak mee te steken. Soms vraag je je af hoe serieus de makers eigenlijk zijn, omdat de voorspelbaarheid er dan te dik bovenop ligt. Naast deze semi-parodiëring van het horrorgenre dragen ook de seksuele toespelingen toe aan de lachmeter. Hierbij is zeker een van de eerdere scènes, waarbij een van de gasten een groep mensen toespreekt, goed gelukt. Zijn speech faalt hopeloos door de twee rondborstige dames die voor hem staan. Afijn, als je op zoek bent naar een spannende, goede, enge of bloederige horrorfilm dan ben jij bij Soulkeeper niet aan het juiste adres. Voor een horrorkomedie zijn er in het genre ook nog wel wat betere films te noemen. Wat is deze film dan wel? Ja, eigenlijk niet zoveel. Een uitzitbaar geval dat soms vermaakt, maar meestentijds weet te vervelen. Niet slecht, maar ook absoluut niet goed.

4 5 5 5 5

- Zombieland (humor / horror : 7)
- Tucker and Dale vs Evil (humor / horror : 7)