Bad Luck

Een inbreker moet enorm nodig naar de wc tijdens een inbraak. Een scheetje bij iedere stap is overigens ook een garantie dat de inbraak zal mislukken. Als hij zich eindelijk kan ontspannen op de wc, wordt de vader van het huis wakker en begint rond te lopen in het huis. Het lukt de inbreker goed om geen ongure geluiden te produceren als de man langs de wc-deur loopt, maar helaas spoelt hij uit automatisme de wc door waarna het hele huis wakker is. Het hele gezin bewapent zich en trekt erop uit om de dader te pakken. Maar op ongelukkige wijze vermoorden ze allemaal elkaar. De laatste overlevende wordt van de trap gestoten als de inbreker de wcdeur open doet.

Deze korte film is zeer vermakelijk en bezorgt je door zijn flauwheid waarschijnlijk een paar glimlachjes. Meer vraag ik niet van een korte film, dus wat mij betreft well done! Ondanks de korte speelduur, weten ze grappige personages neer te zetten. Vooral de inbreker met zijn bezwete voorhoofd en kauwgom in de mond. Zoals Yahhrrrrm al noemt, passen de splits in de screens goed bij de film en is de film niet gevuld met onzinnige dialogen.

7 7 7 7 7

- De Chinese Muur (kort / drama : 6)
- Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (humor / oorlog : 9)
- The Acid House (humor / speelfilm : 9)
- Monty Python's The Meaning of Life (humor / animatie : 8.5)
- The Great Dictator (humor : 8.5)

Hoe beoordeelt Boobers categorie kort eigenlijk?
012345678910

Hoe beoordeelt Boobers categorie humor eigenlijk?
012345678910

Bad Luck

Bad Luck

Spoilerwaarschuwing (op verzoek van schrijver scenario Bad Luck).
Het idee voor Bad Luck kreeg scriptschrijver Just Vervaart naar aanleiding van twee krantenartikelen; een over het feit dat inbrekers vaak hun behoefte doen in het huis waar ze inbreken, de ander over het feit dat vooral in Amerika familieleden elkaar nog wel eens willen neerschieten als ze ´s nachts denken dat er wordt ingebroken. Synopsis: Een inbreker krijgt last van broekhoest tijdens een inbraak. Hij wil zo stilletjes mogelijk zijn behoefte doen, maar weet toch de aandacht te trekken van de drie bewoners. Deze trekken er vervolgens op uit om de man neer te slaan en - te schieten, maar delven op bizarre wijze zelf het onderspit. De inbreker doet er vervolgens verstandig aan het hazenpad te kiezen, maar wordt aangereden door de inmiddels uitgerukte beveiligingsdienst Bad Luck Security... OnNederlands grappig filmpje, waavan de titel een schot in de roos is. De effecten zijn simpel, maar effectief. Vooral het gebruik van split screens en het achterwege laten van dialogen zijn goede vondsten.

7 6 7 7 6.5

- Plastic Wolves (kort / humor : 6.5)
- At Dawning (kort / humor : 6)