Le notti erotiche dei morti viventi

Erotic Nights of the Living Dead. Met zo´n titel zijn de verwachtingen hooggespannen. Er wordt van alles beloofd, maar er wordt bijzonder weinig van waargemaakt.

Een of andere kerel heeft grootse plannen met Cat Island. Maar dat eiland is vervloekt. De legende gaat dat er zombies huizen, maar de man is vastberaden er een hotel neer te plempen. Dus gaat hij er heen met een bootje dat een kapitein heeft die, net als hij, zijn verstand in zijn broek heeft zitten. De geest van een lekker wijf vertelt nog dat de zombies niet zo blij zijn met de plannen, maar tevergeefs...

Ik verwachtte porno. Ik verwachtte horror. Na het bekijken van dit prul van veelfilmer Joe D'Amato moet ik tot de conclusie komen dat aan beide verwachtingen is voldaan. Helaas weten beide elementen echter totaal niet te overtuigen en is het een grote slappe hap waarvan hier sprake is. Alsof het afgrijselijk slechte scenario van hoofdrolspeler George Eastman nog niet genoeg is, gooit regisseur Joe D'Amato er nog een paar scheppen bovenop door er een, veel te lange, saaie film van te maken.

Tot het bespreken van de factor horror ben ik niet in staat; die is nog vergetelijker dan een dag uit mijn eigen leven. En beduidend minder angstaanjagend kan ik je verzekeren.

Over tot wat voor erotiek moet doorgaan. De beeldschone Laura Gemser speelt een belangrijke rol. Dat is een grote plus. Uiteraard gaat ze uit de kleren, maar het viezere werk wordt overgelaten aan minder fraaie actrices die de credits niet eens haalden. Wat het 'hardcore' gebeuren betreft gaat het er waarschijnlijk nog heftiger aan toe in een bejaardentehuis. Nochtans is de show van een rondborstige inheemse die een fles in haar poes steekt het vermelden waard.

Erotic Nights of the Living Dead is als film voor op de achtergrond het beste geschikt. Dan krijg je namelijk bijna de illusie dat de prent best aardig is. Het is daarentegen beter om niet op te letten, want er gebeurt werkelijk niets wat in talloze andere films niet beter- en samenhangender is voorbijgekomen. Bovendien boeien de zaken die de revue passeren voor geen meter.

3 5 5 4 4

- Nuda per Satana (horror / erotiek : 7)
- Les avaleuses (horror / erotiek : 6.5)