AVP: Alien Vs. Predator

Zoals Boobers hieronder terecht aangeeft is het verhaal van Alien vs. Predator echt te bedroevend voor woorden. Er wordt geprobeerd door wat filosofisch geneuzel over de ontstaansgeschiedenis van de mens een interessant verhaal neer te zetten, maar dit faalt volledig door totale ongeloofwaardigheid van dit gegeven. De enige verwachting waarmee je deze film derhalve nog zou willen zien zijn de gevechten tussen de aliens en de predators. Helaas faalt Alien vs. Predator ook hier volledig in. De gevechten zijn totaal oninteressant en bovendien zie je nauwelijks echt clashes tussen beide beesten, maar blijft het bij wat vage shots van computer-gegenereerde graphics. De beesten zien er wel aardig uit, maar nooit ontstaat er ook maar enige vorm van spanning, iets wat sowieso een groot probleem van deze film is. Door het trieste acteerwerk van de totaal incompetente acteurs is het onmogelijk je ook maar enigszins te interesseren voor de gebeurtenissen van het archeologen-team. Alien vs. Predator is niks dan een afrader die je hoogstens zou willen zien om te zien hoe een film maken niet moet... of om een 1 toe te kunnen voegen natuurlijk!

5 1 1 1 1

- District 9 (science fiction / actie : 8)
- The Matrix (science fiction / actie : 7.5)
- Starship Troopers (science fiction / actie : 7.5)
- Iron Sky (science fiction / actie : 7)
- Guardians of the Galaxy (science fiction / actie : 7)

Hoe beoordeelt Boobema categorie science fiction eigenlijk?
012345678910

012345678910

AVP: Alien Vs. Predator
AVP: Alien Vs. Predator
AVP: Alien Vs. Predator
AVP: Alien Vs. Predator
AVP: Alien Vs. Predator

AVP: Alien Vs. Predator

Okee, om het verhaal in deze film ga je lachen: Een groepje mensen worden van over heel de wereld bij elkaar geraapt omdat er een piramide is gevonden die ooit gebouwd werd door zowel de Aztheken, de Kambodjanen als de Egyptenaren die zich zo'n 600m onder het ijs bevindt op de zuidpool (of de noordpool, whatever). Vroeger werd deze piramide gebruikt als offertempel voor the Aliens die deze menselijke offers gebruikten als broedplaats om zich voort te planten. The predators hadden de mensheid de opdracht gegeven om deze tempel te bouwen, zodat ze als een soort jagers-ritueel stoer om de 100 jaar alle aliens konden slaughteren. Als het de predators lukte om dit te doen, verdwenen ze weer voor 100 jaar, anders gooiden ze een mega nuclear bomb op aarde! Dit laatste was ooit lang geleden gebeurd, waardoor de Azthekisch-Kambodjaans-Egyptische beschaving in één nacht was verdwenen (wel knap dat ze nog even tijdens de bom-explosie hieroglyfen hierover konden kerven!). Nou dit verhaal ontcijfert een van de dudes uit het groepje terwijl hij op de hielen wordt gezeten door zowel aliens als predators. Ze beredeneren dat het slim is om de kant van the predators te kiezen, want als de aliens overwinnen, gooien the predators weer zo'n vervelende bom. De enige menselijke survivor (een but-wijf) doet dit en weet zelfs wat respect van the predators te winnen. Dit is weer zo'n film die de zeer goede orginele films verpest. De effecten zijn niet slecht maar wel onduidelijk en kort.

6 1 2 1 2

- The War of the Worlds (science fiction / actie : 7.5)
- Children of Men (science fiction / actie : 7)
- The Abyss (science fiction / actie : 7)
- Terminator 3: Rise of the Machines (actie / science fiction : 7.5)
- The Island (actie / science fiction : 6)

Hoe beoordeelt Boobers categorie science fiction eigenlijk?
012345678910

Hoe beoordeelt Boobers categorie actie eigenlijk?
012345678910

AVP: Alien Vs. Predator

Gruwelijk gedrocht. Ik kan echt niets positiefs melden over deze productie. Het nog minder dan semi-filosofische verhaal is lachwekkend en irriteert. De acteurs (als je het lef hebt deze mensen acteurs te durven noemen) laten heel de film zien hoe het vooral niet moet ( de jostiband herbergt betere acteurs) en de special effects zijn ook niet best. Op zijn minst had ik toch een flinke portie actie verwacht en eigenlijk toch ook wel zulke goede special effects dat de film nog wel aan te zien zou zijn. Niet dus! Niet doen, niet kijken deze film, je zou er bij  het zien van zoveel onkunde depressief van kunnen worden. Niet voor niets rezen de verkoopcijfers van Prozak de maand na de premiere de pan uit. De terrorismecijfers zullen ook niet echt gedaald zijn. Als je nooit terroristische gedachtes hebt gehad dan zal je er na het zien van deze film minstens eens over nadenken en ben je hierover in dubio dan kan deze film net die laatste druppel zijn die je doet besluiten toch dat vliegtuig de Hooverdam in te boren.

4 1 1.5 1 1

Aanraders in overeenkomstige genres, volgens Boobbert:
- V for Vendetta (actie / science fiction : 7)