Ali G Indahouse

Ali G is een grote lamstraal. Zijn voornaamste bezigheden bestaan uit dromen over lekkere wijven, zich ophouden met zijn gang en dom zijn. Hij houdt er echter ook nog een soort van bijbaantje op na, waarbij hij kinderen in het lokale buurthuis les geeft in keep it real . Het buurthuis van Staines gaat echter gesloten worden en daar is Ali G helemaal niet blij mee. Hij begint een hongerstaking en wekt hiermee de interesse van de politiek. Hij wordt op de lijst geplaatst om Staines te vertegenwoordigen voor een plaats in het parlement. Wonder boven wonder wint hij deze verkiezing en gaat Ali G ervoor zorgen dat er het een en ander gaat veranderen. De Britse politiek zal na Ali G nooit meer hetzelfde zijn.

Ali G is een creatie van de Jood Sacha Baron Cohen. Zijn karakter is zeer herkenbaar als een overdreven uitvoering van een gangsta rapper. Ali G is een superdom figuur, heeft een vreselijk taalgebruik, geen respect voor vrouwen, maar weet bovenal enorm te vermaken. Hoewel ik zijn series wat minder vind is er geen twijfel over mogelijk dat deze film in het ultra-flauwe komedie genre tot een van de beste van de laatste jaren hoort. Ik zou hier voorbeelden ten over kunnen geven waarbij ik in een deuk heb gelegen om Ali G, maar dat zou hier nooit overkomen, door de absurde aankleding van figuren en het fantastische taalgebruik. Ali G Indahouse is een love it or hate it film, mij kun je zeker in de eerste categorie plaatsen.

6 6 8 7 8

- Monty Python and the Holy Grail (humor / fantasy : 10)
- Little Nicky (humor : 8.5)
- Monty Python`s Life of Brian (humor : 8.5)
- Abel (humor / drama : 8)
- Erik the Viking (humor / avontuur : 8)

012345678910

Ali G Indahouse
Ali G Indahouse
Ali G Indahouse

Ali G Indahouse

De zwaar overdreven lyrische recensie van de kant van Boobema behoeft de nodige nuancering. Deze komedie kenmerkt zich meestentijds door zeer infantiele Engelse humor. De openingsscène is ongeveer de enige goede in de film. Voor de rest zouden de grappen niet misstaan in het gruwelijke misbaksel Johnny English , die nog steeds anti-peristaltische bewegingen bij mij veroorzaakt als ik er aan denk. Zo slecht als die film is Ali G Indahouse gelukkig bij lange na niet. Er valt op zich naar te kijken, maar de film weet zelden te vermaken. Bovendien is hoofdrolspeler Baron Cohen een draak van een acteur.

6 3 5 5 4.5

- UHF (humor : 8)
- His Girl Friday (humor : 7.5)