Nude Nuns with Big Guns

Nude Nuns with Big Guns

Zuster Sarah is in handen van een corrupte kerk, die haar nonnen vooral inzet om drugs te versnijden. Ze wordt stelselmatig mishandeld en verkracht door de geestelijken en door de bende Los Muertos, die de vieze clubjes opknappen. Als ze na een mishandeling bijna overlijdt, krijgt ze een visioen van god, die haar oproept alle zondaars te doden. De kerk heeft in eerste instantie niet door dat het een non is die haar leden aan het uitmoorden is. Ze schakelt Chavo en zijn mede gangleden in om een einde te maken aan de strooptocht van Sarah. Zij is echter zo vastberaden haar goddelijke opdracht te voltooien, dat Los Muertos aan haar een zeer taaie heeft.

Nude Nuns with Big Guns

Na het verschijnen van de Grindhouse double bill Planet Terror en Death Proof van Rodriguez resp. Tarantino is het uitbrengen van exploitation films, of varianten daarvan, een populaire bezigheid in Hollywood. Zo is Nude Nuns with Big Guns er eentje uit het subgenre van de nunsploitation. Overigens komen drugs en seks ook dusdanig veel in deze film voor, dat andere exploitation genres ook een goede typering zouden. Echter, een non speelt nu eenmaal de hoofdrol, vandaar dat de nunsploitation het meest toepasselijk is.

Nude Nuns with Big Guns

Ik vind het wel geinig al die nieuwe exploitation films. In de jaren zeventig en tachtig vierde dit genre natuurlijk haar hoogtijdagen. De jaren negentig en nul zagen weinig (bekende) producties in dit genre. Nu is het zo dat lang niet alle films in dit genre succesvol kunnen zijn, of zelfs een succes zijn. Bij Nude Nuns with Big Guns heb ik mixed feelings. Enerzijds zijn er voldoende actie, voldoende geweld, en voldoende ontblote nonnenlichamen om je mee te kunnen vermaken.

Nude Nuns with Big Guns

Anderzijds heeft deze film last van een zwalkend, ongefocust verhaal, en -misschien nog belangrijker- een weinig sympathieke hoofdrolspeelster. De rest van de cast voldoet uitstekend voor het stereotype rollen dat benodigd is voor een film als deze. Zuster Sarah is echter een vrij anonieme, onzichtbare actrice, die het algehele niveau naar beneden trekt. Het laatste kwartier van deze prent is de doodsteek, waardoor ik geen voldoende geef. Het verhaal wordt dan dusdanig afgeraffeld dat er geen touw meer aan vast te knopen is. Ook lijkt het budget opeens op te zijn, omdat de opnamekwaliteit drastisch terugloopt. Jammer, hier had meer ingezeten.

5 5 6 4 5

- Enemy of the State (thriller / actie : 7)
- The Bourne Supremacy (thriller / actie : 6.5)