Employee of the Month

Zack werkt in een Amerikaanse supermarkt à la Home Depot. Samen met een aantal collega's loopt hij de kantjes eraf, door dagelijks te laat te komen en de klanten onvriendelijk te behandelen. Zijn tegenpool is Vince, die al maanden achter elkaar werknemer van de maand is geworden. Hij heeft dagelijks zijn bruine hemd aan en zit vuistdiep in de filiaalmanager. Het moge duidelijk zijn dat beide heren geen beste vrienden zijn. Dan komt op een dag de nieuwe cassière Amy bij de supermarkt werken, hetgeen Zack en Vince beide verblijdt. Zack komt echter ter ore dat Amy alleen maar wil daten met collega's die werknemer van de maand zijn. Vanaf dat moment zet hij alles op alles om Vince te verslaan en deze maand de titel te pakken.

Employee of the Month

Employee of the Month
-niet te verwarren met deze film- is een vrij standaard Amerikaanse romantische komedie, waarbij de romantiek er gelukkig niet te dik bovenop ligt. Qua acteurs heeft deze film zowel een troef als een zwarte piet in de hand. De nog vrij onbekende Dax Shepard laat zien over een groot komisch talent te beschikken. Vrijwel alle goede grappen -ze zijn niet heel dik gezaaid- mogen op zijn conto worden geschreven. De samenwerking met zijn sukkelige hulpje en de verhalen over zijn verrotte auto zorgen voor de komische noot, die daarna teniet wordt gedaan door de vrouwelijke hoofdrolspeler: Jessica Simpson. Naast het feit dat ik haar een totaal onaantrekkelijke vrouw vindt -tuurlijk, die jopen zijn prima, maar verder is ze niet best- heeft ze absoluut geen acteertalent. Haar gesproken tekst is zo houterig dat Pinokkio er nog beter vanaf zou komen. Bovendien speelt ze een erg schrale rol; het mag nauwelijks een hoofdrol genoemd worden. Concluderend: Employee of the Month is een matige komedie, die een zwaardere onvoldoende ontloopt vanwege een paar aardige grappen.

5 4 5 4 4.5

- High Fidelity (humor / romantiek : 7)
- The 40 Year Old Virgin (humor / romantiek : 6.5)