Un bounty killer a Trinità

Un bounty killer a Trinità

Het stadje Trinity wordt geterroriseerd door een Mexicaanse bende. Er wordt besloten een premiejager in te huren om van het gespuis af te komen...

Het is de tweede keer dat ik deze spaghetti western zag; de eerste keer in fullscreen in het Engels en de tweede keer in breedbeeld in het Italiaans. Ik moet concluderen dat het bij deze film niet veel uitmaakt hoe je hem ziet. Bijster goed is 'ie niet, maar vervelend evenmin. Bovendien is het wat het visuele betreft hier niet zo dat je veel 'moois' mist bij de fullscreen versie.

Un bounty killer a Trinità

Het betreft hier een schoolvoorbeeld van een goedkope spaghetti western. De film is niet opgenomen in Spanje zoals duurdere collega's, maar gewoon in Italië. Er is wat hout gehaald bij de plaatselijke zagerij en een western stadje gebouwd. Sommige scènes zijn opgenomen in een steengroeve om de illusie van bergen te creëren. Tot slot wordt er vrolijk materiaal gerecycled van andere films, hier met name van Black Killer.

Un bounty killer a Trinità

De film heeft mijn sympathie, daar er bewezen wordt  dat het met minimale middelen toch mogelijk is iets vermakelijks te kunnen brengen. De plot is flinterdun, maar de actie is zeker voldoende. En daar draait het eigenlijk om hier. Hoofdrolspeler Jeff Cameron is aangenaam genoeg als de even geldbeluste als dodelijke premiejager. Een aardigheidje is dat hij ook nog redelijk wat mensen afmaakt met een kruisboog. Maar dan heb je het qua originele ideeën ook echt gehad. De film blijft hierdoor niet echt hangen, waardoor je hem na een jaar gerust nog eens kunt opzetten.

5 5 6 4 5.5

- Compañeros (western : 8.5)
- Django (western : 8)