2001 Maniacs

Drie studenten zijn met de auto op weg naar Florida. Via een omleiding komen ze, net als een vijftal andere reizigers, in het idyllische dorpje Pleasant Valley. Hier wordt ter ere van de Amerikaanse Burgeroorlog een Guts and Glory Jubilee gehouden. De bezoekers worden onthaald als eregasten en mogen aan alle activiteiten, waaronder gratis drank en seks, deelnemen. Hoogtepunt is de barbecue. Ze weten echter niet dat ze zelf op de menukaart staan als het hoofdgerecht voor deze barbecue. Een voor een worden de bezoekers van Pleasant Valley afgeslacht om op het spit te eindigen.

Remake van de horrorfilm Two Thousand Maniacs! uit 1964. Hier is Robert Englund, bekend als Freddy Krueger uit de A Nightmare on Elm Street serie naar voren geschoven als hoofdrolspeler. Zijn rol is er geen om over naar huis te schrijven, maar van de hele cast blijkt hij wel over het meeste acteertalent te beschikken. De overige hoofdrolspelers lijken te zijn weggelopen uit een willekeurige highschool-film. Ook de thematiek sluit aan bij dergelijke films. Dat wil dus zeggen, veel lekkere wijven, geïnsinueerde seks en snelle beelden. De sterfscènes zijn wat deze film het kijken waard maakt. Zo wordt een homo met een enorme spies in zijn aars geramd, wordt een chick die denkt seks te gaan krijgen gevierendeeld en is er een gast die zoutzuur drinkt omdat hij hoopt aan een stel tieten te mogen likken. Behoorlijk achterlijk allemaal, maar voldoende vermaak om niet in slaap te vallen. De humor in 2001 Maniacs is overigens ook niet om over naar huis te schrijven, maar daarvoor wilde je deze film vast al niet opzetten.

6 5 5 3 5.5

- Braindead (horror / humor : 8.5)
- Evil Dead II (horror / humor : 8)