Un Ange

Zoals de korte beschrijving al doet vermoeden is Un Ange niet al te best. Eigenlijk zijn de enige goede zaken de prijs/kwaliteit verhouding (prijs dvd: 1 euro) en het feit dat de hoofdpersoon op het einde iedereen op bloederige wijze afknalt. Alvorens dat een feit is, moet je je eerst door een zeer onwaarschijnlijke en enorm saaie Franse misdaadfilm worstelen. Het verhaal is nogal stupide, maar helaas niet op een manier die vermaak oplevert. Hierin zien we de agent David Koskas een drugskoeriertje afknallen, waarop Léa Pastore, de zus van het slachtoffer, er per abuis met de baby van de moordenaar van doorgaat. De smeris wil dus zijn kind terug en gaat weinig verfijnd op eigen houtje zijn doel achterna, terwijl Léa wraak zweert. Zij weet echter niet dat Koskas degene is die haar broertje heeft vermoord. Léa blijkt overigens een soort privéhoer te zijn van een of andere gangster, die op zijn beurt de bij de moord zoek geraakte heroïne opnieuw wil bemachtigen. Als hij ontdekt van wie de baby is, gebruikt hij die vervolgens hiervoor als wisselgeld. Er spelen nog wat subplotjes die het vermelden nauwelijks waard zijn zoals een corrupte politiechef, de helderziende moeder van de gangster en uiteraard de verplichte ontluikende romance tussen Koskas en Léa. Het gewelddadige einde was dus, in verhouding, wel het aanzien waard. Zoals in mooie sprookjes leefden de twee protaganisten en de baby nog lang en gelukkig. The End. Tsja... Niet lopen mauwen dus, als je deze clichématige rommel nu alsnog opzet.

5 5 4 4 3

- The Cotton Club (misdaad / drama : 6.5)
- L'ultima chance (misdaad / drama : 6)