Loser

Loser begint met twee op zichzelf staande verhalen die langzaam maar zeker bij elkaar komen. Als eerste is er dat van eersteklas sukkel Paul Tannek. Hij is zojuist gaan studeren en houdt zich enkel met zijn studieboeken bezig. Haalt hij namelijk te veel onvoldoendes, dan wordt hij weer van de universiteit afgetrapt. Zijn huisgenoten zijn niet zo blij met een dergelijke loserige gast en willen hem weg hebben. Hierin slagen ze, waarna Paul een nieuwe kamer vindt in een dierenziekenhuis. Zijn huisgenoten doen echter alsof ze het niet zo bedoeld hebben, waarna ze bij Paul thuis een feest kunnen organiseren, wat uitloopt op een gigantische chaos. Het tweede verhaal gaat over Dora Diamond. Deze chick heeft een relatie met een professor. Om haar studie te kunnen bekostigen werkt ze in een topless-bar (maar we zien haar nooit topless). De relatie met de professor lukt niet helemaal -hij bedriegt haar namelijk continu- en ze wordt ook nog eens ontslagen. Op zoek naar werk komt ze een gast tegen die een leuk feest weet. Hier stopt hij wat drugs in haar drankje, waardoor ze out gaat. Ze wordt wakker in het bed van Paul. Direct is er een soort van aantrekkingskracht tussen beide studenten, maar er wordt niet gescoord. Verklappen hoe deze film eindigt hoef ik u niet, want dat weet u inmiddels allang.

American Pie komt uit in 1999. De film is succesvol en direct springen de klonen als bosjes uit de grond. Loser is er hier een van, met zelfs dezelfde acteurs in de hoofdrollen. Hopende op een vergelijkbare komedie kwam ik weer eens goed bedrogen uit. De gids beloofde een film met op zijn tijd hilarische momenten, maar die zijn mij volledig ontgaan. Sterker nog, volgens mij zaten ze niet eens in deze film, want ik heb werkelijk nergens om gelachen. Meer dan een komedie is Loser dan ook een romantische film waarbij je het volledige verloop vanaf de eerste seconde kan voorspellen. Het meest irritante aan deze film is echter het volledig uit losse flarden bestaande verhaal. Men neme wat slechte verhaallijntjes, gooien die in een blender en men hebbe weer een film. Er is eigenlijk maar een woord dat deze film treffend kan typeren; loserig!

6 4 3 3 3.5

- High Fidelity (humor / romantiek : 7)
- The 40 Year Old Virgin (humor / romantiek : 6.5)