The President`s Man

Chuck Norris speelt in deze televisiefilm special operations agent Joshua McCord. Zoals het een film als deze betaamt is de beste man normaal gesproken hoogleraar, maar doet hij soms zijn apenpakje aan om op een spannende missie vol geweld en actie te gaan. Deze keer werkt Chuck voor de Amerikaanse president. Hij is zijn hulpje voor de opdrachten waarvan niemand weet mag hebben. De film opent met een missie waarbij de vrouw van de president gegijzeld is in een hotel. Na flink veel geschiet en geknok weet McCord haar te bevrijden. Hij merkt echter wel dat hij oud aan het worden is, dus gaat ie op zoek naar een vervanger. Deze wordt gevonden in de vorm van Dylan Neal, een voormalig soldaat die nu in de gevangenis zit. Aan het begin bakt Neal er helemaal niets van en is hij bovendien nogal zelfingenomen. Toch ontstaat de juiste band tussen McCord en Neal en mogen ze samen op een missie. Een atoomgeleerde is samen met zijn gezin gevangen genomen door een drugskartel in Colombia. De man wordt bedreigd met afslachting van zijn familie indien hij niet snel een atoombommetje in elkaar knutselt. Chuck heeft echter nog een appeltje te schillen met de leider van het kartel, die jaren geleden zijn vrouw heeft vermoord.

Beste Boobema. Waarom kijk je in hemelsnaam naar films als deze wanneer je toch al van tevoren weet dat je hem een dikke onvoldoende gaat geven? Nou daar zijn een paar redenen voor. Ten eerste was er nog geen enkele film van Chuck Norris besproken en kan die naam natuurlijk niet missen in onze indrukwekkende lijst met acteurs. Ten tweede heb ik een dvd thuis liggen die natuurlijk gewoon een keer bekeken moest worden. Ten derde hoopte ik op een actiefilm die zo slecht zou zijn dat ie geinig zou worden. Dit laatste is absoluut niet het geval. Ik heb sterk het idee dat deze film zo serieus als maar zijn kan bedoeld is. Dit betekent dat alleen fans van Chuck en soortgelijke films dit waarschijnlijk goed vinden. De kwaliteit is namelijk beneden alle maat. Bovendien is het wel erg duidelijk dat het een productie voor de televisie betreft. Een plot is ook nauwelijks te ontwarren. Er zijn gewoon drie verhalen aan elkaar geplakt met nauwelijks enige samenhang. Uiteraard raad ik niemand deze film aan, maar hoop ik wel dat de naam Chuck Norris wat extra bezoekers trekt.

3 3 3 3 3

- The Avengers (actie / fantasy : 8.5)
- Terminator 2: Judgment Day (actie / science fiction : 8.5)