The Terminal

Het verhaal van The Terminal kun je hieronder bij Boobanne lezen. Tom Hanks zet in deze film van Spielberg een leuke rol neer als de ietwat naïeve, maar wel praktisch ingestelde, Victor Navorski. Het Engels niet sprekend, zal de gestrandde Victor uit het communistische Krakozhia zijn best moeten doen te overleven op JFK Airport. Zoals Boobanne al aangeeft zijn er allerlei gebeurtenissen op dit vliegveld. Sommige daarvan zijn leuk en interessant, anderen zijn zeer flauw en overbodig. Vooral de halfslachtige liefdesaffaire met Zeta Jones had met gemak geschrapt kunnen worden, al is deze wel obligatoir met het oog op de kijkcijfers. Sterkste punt aan deze film vond ik de setting. Spielberg wilde de film opnemen op New York's JFK Airport, maar kreeg hier geen toestemming voor. Daarop besloot hij zelf een complete vliegveld-terminal na te bouwen. Hiervoor niks dan lof. Verder is The Terminal een vermakelijke film, die je zonder problemen uit kunt zitten.

6 6 6 6 6.5

- Lost in Translation (speelfilm / humor : 7)
- I Heart Huckabees (speelfilm / humor : 7)
- After Hours (speelfilm / humor : 6.5)
- The Trouble with Harry (speelfilm / humor : 6)
- The Acid House (humor / speelfilm : 8)

Hoe beoordeelt Boobema categorie speelfilm eigenlijk?
012345678910

012345678910

The Terminal
The Terminal

The Terminal

Victor Navorski arriveert in Amerika zonder te weten dat er een militaire coup is gepleegd in zijn eigen land. Zijn visum is daarom ingetrokken en totdat de nieuwe regering van zijn thuisland officieel is erkend door de Verenigde Staten, mag hij het land niet in. Met wat voedselbonnen en een telefoonkaart zal hij zich moeten redden in de terminal. Men gaat ervan uit dat hij zal proberen te ontsnappen, waarna de federale overheid kan ingrijpen, maar hij wacht rustig af tot hij Amerika officieel mag betreden. Victor komt ondertussen in contact met een aantal reizigers en werknemers van het vliegveld. Mijn verwachtingen waren hoger voordat ik deze film ging bekijken, o.a. omdat mijn favo acteur Tom Hanks erin speelt. Alhoewel hij zijn acteertalenten zeker heeft laten zien, vond ik de film te weinig inhoud hebben. Romantiek is ook veel te vinden in deze film. Dat vond ik niet toepasselijk, ik ergerde me eraan. Hopelijk is de volgende film met Tom Hanks weer een topper net als vele films waarin hij heeft gespeeld.

6 8 7 7 6

Aanraders in overeenkomstige genres, volgens Boobanne:
- Nell (speelfilm : 8)