Le conseguenze dell`amore

Door een fout in het verleden wordt Titta als het ware gevangen gehouden in een hotel. Bijna iedere dag zit hij een beetje voor zich uit te staren, behalve op woensdag, wanneer hij zijn wekelijkse heroineshot nuttigt. Enige andere afwisseling is nog het wekelijkse ritueel van het naar de bank brengen van maffiageld. Vriendelijkheid is niet zijn ding en daar begint de serveerster die hem al twee jaar iedere dag bedient schoon genoeg van te krijgen. Een groet kan er niet eens vanaf. Uiteindelijk besluit ze hem erop aan te spreken. In eerste instantie lijkt het weinig effect te hebben, maar de volgende dag gaat hij i.p.v. op zijn vertrouwde stoel op een kruk aan de bar zitten. Er bloeit iets van een romance op en de belastingconsulent (want dat is zijn beroep) weet niet hoe snel hij een plan moet verzinnen om 100000 dollar te verduisteren, zodat hij haar een BMW cabrio kan geven. Op een dag wordt Titta`s leven flink verstoord door een stel maffiosi die met een of andere gast in de buurt moeten afrekenen. Vervolgens beroven ze Titta van een geldpakket van 9 miljoen dollar, die hij naar de bank moest brengen. Uiteraard moet hij dit komen verantwoorden bij de Big Boss. Daar blijkt dat Titta een geniaal plan had om het geld weer terug te jatten van de conchas die hem beroofd hadden. Er lijkt dus geen vuiltje aan de lucht, ware het niet dat hij helemaal niet meer van plan is het geld terug te geven. Het hoe en waarom hierachter kan je beter zelf gaan bekijken.

Er is erg weinig aan te merken op deze film. Het acteerwerk is uitstekend, de filmbeelden bij vlagen schitterend en de muziek biedt een echte meerwaarde. Het saaie leven van de man wordt prachtig neergezet en de verveling slaat dan ook geen moment toe. Ook al gebeurt er in het begin van de film vrij weinig, je blijft geboeid door de personage en je blijft nieuwsgierig naar wat er komen gaat. Het einde stelt ook al niet teleur. De filmmaker kan veel talent worden toegedicht en met deze originele mix van drama, misdaad en een vleugje romantiek weet hij een film neer te zetten die dus van begin tot eind het aanzien meer dan waard is.

6 8 8 8 7.5

Aanraders in overeenkomstige genres, volgens Boobbert:
- Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (drama : 8)