Nothing

Dave en Andrew maken een puinhoop van hun leven en op het moment dat ze alles dreigen kwijt te raken wensen ze de wereld weg. Tot hun grote verbazing komt hun wens uit. De buitenwereld bestaat niet meer. Er is alleen nog een (oneindig grote?) witte, lege ruimte. Ze ontdekken dat ze alles wat ze haten kunnen laten verdwijnen. Honger, slechte herinneringen, onzekerheden en ga maar door. Ze voelen zich oppermachtig. Maar waar eindigt dit?

Deze film was totaal anders dan ik had verwacht. Na films als the Cube en Cypher had ik geen comedy verwacht. De eerste 10 minuten dacht ik dat het om een korte film ging die als extra voor de hoofdfilm werd uitgezonden (ik heb deze film gezien op het afff). Maar toen drong het door: dit ís de hoofdfilm. Okay even omschakelen. Zeer komisch dat zeker. Origineel ook. Prima acteerwerk. Maar het concept bleef mij persoonlijk geen 90 minuten boeien. Was het maar een korte film geweest, dan was de score zeker hoger uitgevallen. Toch is deze film zeer goed ontvangen op verschillende festivals.

8 8 7 8 7

Aanraders in overeenkomstige genres, volgens Boobiëlle:
- The Life Aquatic with Steve Zissou (humor : 8)
- Delicatessen (humor / fantasy : 8)
- Siu lam juk kau (Shaolin Soccer) (humor / martial arts : 7.5)
- El día de la bestia (humor / horror : 7)

Hoe beoordeelt Boobiëlle categorie humor eigenlijk?
012345678910

Nothing
Nothing
Nothing

Nothing

Leuk concept, origineel, goed geacteerd, maar helaas te lang doorgevoerd. De eerste 3 kwartier zijn zeker een dikke 7 waard, het einde is ook wel aardig, maar de tijd hier tussenin lijkt meer op filmvulling dan op een stukje toegevoegde waarde. Waarschijnlijk hadden de makers net niet genoeg fantasie en/of inspiratie om dit idee volledig uit te werken. De humor is enigszins te vergelijken met "Bottom", net zoals de 2 typetjes trouwens. Twee ongelooflijke loosers die samenwonen en het elkaar behoorlijk lastig kunnen maken. Een toegevoegde waarde bij deze film zijn de geluiden, vooral op het moment dat hun huis onder vuur ligt en bij het betreden van het helemaal niets. Al met al zeker de moeite van het kijken waard!

6 7 8 8 6.5

Aanraders in overeenkomstige genres, volgens Boobbert:
- The Life Aquatic with Steve Zissou (humor : 7.5)