Psych:9

Roslyn Hanniger heeft een crappy baantje in een verlaten ziekenhuis, waar ze de oude archieven moet opruimen. De enige andere aanwezigen zijn een beveiliger en een arts. Langzaam krijgt Roslyn last van waanbeelden die ze deelt met de dokter. Terwijl hij in haar verleden graaft en de oorzaak probeert te vinden, staat de relatie met haar vriend onder druk. Ondertussen wordt de stad ook nog in de greep gehouden door een seriemoordenaar die het op zwangere, blonde vrouwen heeft voorzien. Zou Roslyns kinderwens en haar traumatische jeugd hier misschien iets mee te maken hebben?

Voor een b-productie en een film met een weinig bekende cast mag er toch wel gezegd worden dat men er het beste van heeft weten te maken. Psych:9 ziet er grafisch prima uit en doet niet onder voor veel andere films in het horror-thriller genre. Wat bovendien afwijkt van veel evenknieën is het karaktergedreven verhaal in plaats van focus op de horrormomenten.

Ondanks deze positieve opzet weet Psych:9 niet te beklijven. Ik kan mijn vinger er niet precies opleggen waar hem dat in zit. Wellicht dat men geprobeerd heeft een te gecompliceerd verhaal neer te zetten, dat net niet goed uit de verf komt. Of misschien is alles toch minder origineel dan ik me tijdens het kijken bedacht. Het zou zelfs kunnen dat het kleine budget en de onervarenheid van het acteer- en productieteam een rol speelt. Dit is dus absoluut geen slechte film, ook al zou je dat op basis van andere reviews verwachten. Uitblinken doet Psych:9 daarentegen ook niet.

6 5 6 5 6

- Der Name der Rose (The Name of the Rose) (thriller / drama : 8)
- Red Sparrow (thriller / drama : 6.5)