Starsky & Hutch

Starsky & Hutch is een remake van een oude politieserie uit de jaren zeventig. Deze heb ik natuurlijk nooit gezien, want toen bestond ik nog niet. Ik heb dan ook geen idee of de film ook maar iets te maken heeft met de serie. Wat wel overgenomen is uit de serie is de geweldige coole rode Ford Torino waar de beide heren in rondrijden en er zit een kleine cameo in van de original Starsky & Hutch. Verder moeten we het dus doen met mijn ideeën over de film.

Tegen alle verwachtingen in ben ik zeer positief te spreken over Starsky & Hutch. Van te voren had ik echt het idee dat dit een gruwel zou gaan worden, maar neem van me aan: Starsky & Hutch is echt een coole film. Het sterke element is de humor. Deze is van een hele bepaalde soort zoals je die ook hebt in films als The Royal Tenenbaums of Old School. Het is Amerikaanse humor ten top, maar niet de normale humor zoals je die verwacht uit de VS. Er zit namelijk een heel subtiel extra laagje over die humor heen wat ik niet kan beschrijven, maar wat ik helemaal geweldig vind. Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen in Nederland er geen flikker aanvinden, vooral omdat het geen duidelijk humor is. Maar er zit echt goede humor in Starsky & Hutch. Wat ik naast de humor ook een erg sterk element vind is de aankleding van de film. Die is heel sfeervol en kleurrijk gemaakt, heel mooi.

Oh ja, er zit natuurlijk ook nog een verhaal tussen al die geweldige humor in. Niet dat het heel veel voorstelt maar goed. Starsky & Hutch krijgen van hun informant Huggy Bear informatie over een grote cocainedeal in de stad. Ze gaan op onderzoek naar deze geruchten en komen erachter dat een van de zogenaamde do-gooders van de stad zijn stichting alleen maar gebruikt als doorgeefluik voor drugs. Maar eerst moeten Starsky & Hutch heel wat obstakels overkomen voor ze bij de evil Reese komen.

7 6 7 5 7

- Kick-Ass (humor / actie : 7)
- Knight and Day (humor / actie : 6.5)
- Repo Man (humor / actie : 6.5)
- The Green Hornet (humor / actie : 6)
- Kick-Ass 2 (humor / actie : 6)

012345678910

012345678910

Starsky & Hutch
Starsky & Hutch
Starsky & Hutch
Starsky & Hutch
Starsky & Hutch

:

Starsky & Hutch

Deze film bevat inderdaad zoals Boobema het al zegt een aparte soort humor die moeilijk te beschrijven is en die meer bevat dan je aanvankelijk denkt. Maar het is humor die mij echt aanspreekt! Ik zou het zelf een beetje willen vergelijken met 48 Hrs . Twee totaal van elkaar verschillende cops die toch moeten gaan samenwerken, wat allerlei grappige situaties oplevert. Heel de film draait dan ook om deze twee personages en ze worden wat mij betreft goed gespeeld door Ben Stiller en Owen Wilson. Of het getrouw is aan de oorspronkelijke serie, weet ik niet. Maar ik ben zeker wel benieuwd naar deze serie na het zien van deze topper! Het feit dat we de geweldige term "DO IT" aan deze film  hebben overgehouden, levert een dik pluspunt op!

7 8 8 6 8

- Hot Shots! Part Deux (humor / actie : 8)
- Hot Shots! (humor / actie : 8)