Coronado

De hoes van deze film belooft de kijker heel erg veel. Maar liefst minstens 600 special effects en dat van de makers van Independence Day en Godzilla. Dat moet wel een enorme goede film zijn natuurlijk.

Iedereen die niet snapte dat deze laatste zin sarcastisch bedoeld was vindt deze film waarschijnlijk ook erg goed. Wat krijg je als je je 90 minuten lang laat martelen door Coronado? Nou, je krijgt die special effects; zo ongeveer het enige dat nog enigszins van kwaliteit is in deze film. Dat wil zeggen als je het realistisch vindt dat een auto 20 meter de lucht in vliegt als de band lek gaat. Maar Coronado brengt je meer, wat denk je van het slechtse acteerwerk sinds Bassie en Adriaan. Hoewel ik het eigenlijk ook wel weer erg lullig vind om B&A zo te beledigen. Verder krijg je het slechtste verhaal sinds eeuwen, de gruwelijkste opnamekwaliteit, de minst geinige grappen, de laagste originaliteit. Enfin, je snapt het wel, Comic Book Guy zou heel erg veel te everrrren hebben bij Coronado!!

Oh ja, voor ik het vergeet, het verhaal. Een chick gaat op zoek naar haar man die spoorloos verdwenen is in het mysterieuze land El Coronado. Hij blijkt geen advocaat te zijn, zoals hij zei, maar een wapenhandelaar voor de rebellen in het land. De regering komt al snel achter ze aan en dan willen ze wraak nemen op de president van het land. Maar zover was ik niet eens gekomen. Gelukkig zit er een uitknop op mijn videorecorder. Toch 45 minuten van mijn leven weggegooid.

2 1 1 1 1.5

- Indiana Jones and the Last Crusade (avontuur / actie : 8.5)
- Raiders of the Lost Ark (avontuur / actie : 8)
- Indiana Jones and the Temple of Doom (avontuur / actie : 7)
- The Avengers (actie / fantasy : 8.5)
- Terminator 2: Judgment Day (actie / science fiction : 8.5)

012345678910

Hoe beoordeelt Boobema categorie avontuur eigenlijk?
012345678910

Coronado
Coronado
Coronado
Coronado
Coronado

Coronado

Dit is echt zo`n film, waarbij je denkt "worst actionmovie ever". Er wordt echt superslecht geacteerd (uiteraard niet vreemd met een vrouw in de hoofdrol), de special effects zijn gruwelijk en het verhaal te slecht voor woorden.Als dit meesterwerk nou als parodie op een actiefilm bedoeld was, kreeg die van mij wel een 6, helaas is dit echter niet het geval. Er komen 2 scenes in de film in aanmerking voor de titel" worst special effects ever", de brug die helemaal aan gort wordt geschoten door een vliegtuig en misschien nog wel erger, de mooi schokkerige over de kop gaande jeeps. Al met al kijken dus!

2 2 4 4 2

Aanraders in overeenkomstige genres, volgens Boobbert:
- The Rock (actie / thriller : 7.5)
- V for Vendetta (actie / science fiction : 7)
- Series 7: The Contenders (actie / humor : 7)

Hoe beoordeelt Boobbert categorie actie eigenlijk?
012345678910

Hoe beoordeelt Boobbert categorie avontuur eigenlijk?
012345678910

Coronado

Dit is een dieptepunt in de historie van het medium film. Zooooo ontstellend slecht, in alles! Het acteren (dat mag in deze context deze betiteling eigenlijk niet dragen) is wel zo drakerig dat je je afvraagt uit welke inrichting ze dit zootje ongeregeld hebben gehaald. Deze mensen lijken in ieder geval nog nooit van zaken als timing en expressie te hebben gehoord. De vergelijking van Boobema met Bassie en Adriaan gaat mijns inziens behoorlijk mank: B&A en de boeven zijn serieus betere acteurs dan die in deze film. En dan John Rhys-Davies; hij had kort daarvoor nog Gimli in The Lord of the Rings gespeeld....en dan nu dit!?! Hoe diep kun je zakken? Het scenario is uitermate stompzinnig, voorspelbaar tot en met, volkomen onrealistisch en aan die 600 special effects wil ik weinig woorden vuilmaken, behalve dan dat ze `speciaal` zijn... Het enige in dit misbaksel dat mij niet direct met walging vervulde was de aardige junglesetting waarin het grootste deel zich afspeelt. Wel geinig voor de flop om deze wanstaltige vertoning een keer te kijken, want slechter zul je ze waarschijnlijk nooit meer zien.

1 1 4 1 1.5

Aanraders in overeenkomstige genres, volgens Boobleyoudee:
- Lola Rennt (actie / misdaad : 7.5)