X-Men Origins: Wolverine

X-Men Origins: Wolverine

X-Men Origins: Wolverine
is een prequel op de X-Men trilogie en focust zich op een van de coolste karakters uit de serie: Wolverine. De film begint met flashbacks van Wolverine en zijn broer Sabretooth en hoe zij langzaam maar zeker uit elkaar groeien. Hun baantje als problem-solver voor het Amerikaanse leger geeft Wolverine gewetensbezwaren, terwijl zijn broer van de actie en het geweld geniet. Wolverine heeft zich teruggetrokken met zijn vriendin en wil een rustig leven lijden. Helaas voor hem komt zijn oude opdrachtgever hem op het spoor. Deze voert onder valse voorwendselen een experiment op hem uit, waarna zijn bottenstructuur van adamantium wordt. Wolverine krijgt echter door dat hij slechts een test is en door iedereen om hem heen misbruikt wordt. Hij zweert dus wraak op zijn oude baas en zijn broer.

X-Men Origins: Wolverine

Voor een prequel doet Wolverine zijn werk uitstekend. We komen veel te weten over zijn geschiedenis en leren bovendien waarom hij in de X-Men bepaald gedrag vertoont. Vooraf had ik de angst dat het maken van een film rondom slechts een karakter niet zou gaan werken. Men heeft er echter goed aan gedaan een flink aantal andere mutanten op te laten draven, waarvan met name Gambit een interessant karakter is. Aan de andere kant is het verhaal van Wolverine vrij dun. Bovendien lukt het niet om emoties op de kijker over te brengen. Daarvoor is het allemaal toch wat te oppervlakkig. De actie is daarentegen zeer frequent en zorgt ervoor dat je je vrijwel nooit hoeft te vervelen. Wolverine haalt het niet bij de films uit de X-Men trilogie, maar doet een goede poging om een nieuwe franchise te starten. Deel twee is niet voor niets ook al aangekondigd.

7 6 7 4 6.5

- The Avengers (actie / fantasy : 8.5)
- X2 (X-Men 2) (actie / fantasy : 8)