Volver

Om maar eens met de deur in huis te vallen: Dit is echt zo'n overschatte en cultureel verantwoorde film van een regisseur die befaamd is geworden en vervolgens bagger kan afleveren aangezien de mensen nog zo lovend over hem denken. In feite is het gewoon een stukje soap. Simpel in elkaar gezet. De benodigde intriges. Alleen het verhaal is enigszins absurd, bijna over the top. Maar niet op een boeiende manier: Als de clue eenmaal ontrafeld is, heb je waarschijnlijk zoiets van "oh okee... whatever". Reden dat de film voor mij totaal de plank mis sloeg, was dat de personages niet gingen spreken. Ik kreeg er geen verwantschap mee. Het verhaal is in het begin ook een beetje grillig. Ook al wordt er in de film al vrij gauw een moord gepleegd, toch had ik telkens het gevoel dat er niets gebeurde.

Weinig lovends van mijn kant dus, behalve dat er een paar shots met inkijk zijn! Ik zal het verhaal wat toelichten: Een vrouw, haar dochter en haar zus gaan naar haar oma die niet lang meer te gaan heeft. De dag erna vermoordt de dochter de vader nadat hij haar seksueel wil misbruiken. Hij zegt hierbij dat hij niet haar echte vader en dat het dus okee is. Het lijk van de vader wordt in de diepvries gedumpt. Dan overlijdt oma en krijgt de vrouw de vraag van de buurman om zijn restaurant te onderhouden als hij weg is. Alsof de arme vrouw niet genoeg aan haar hoofd heeft, komt er nog een hele filmploeg er dineren. Ik wil de clue niet onthullen, maar dit is al wat er speelt na een klein half uurtje. Maar het verhaal onthult gaanderweg nog veel meer! Haast zoveel dat het een beetje vermoeiend wordt om bij te houden wie nou precies wat deed. Maar uiteindelijk valt het een en ander wel op zijn plek. Hopelijk word je daar gelukkiger van dan dat ik werd! Uiteindelijk zou ik deze film afraden!

5 5 5 3 3

- Smultronstället (Wild Strawberries) (drama / speelfilm : 8.5)
- Play (drama / thriller : 8.5)