My Boss`s Daughter

Tom Stansfield werkt op kantoor, waar hij een enorme eikel als baas heeft. Deze gast is hard en bot en weet absoluut niet menselijk met zijn werknemers om te gaan. Wel heeft hij een aantrekkelijke dochter, Lisa, waar Tom wel wat mee zou willen beginnen. Probleem is dat ze elkaar helemaal niet kennen. Door een toevalligheid komen ze echter in contact en vraagt Lisa of Tom bij haar thuis langs wil komen. Uiteraard is hij helemaal in zijn nopjes. Alleen wat blijkt, ze hebben elkaar verkeerd begrepen. Tom mocht niet langskomen om met Lisa te daten, maar moet op het huis van zijn baas passen, terwijl deze en zijn dochter naar een feestje zijn. Tom's grootste taak is het verzorgen van een uil, het troetelbeest van zijn baas. Zoals te verwachten gaat dat helemaal fout. Ook komen er allerlei mensen op bezoek, waardoor het huis een grote chaos wordt. Zo komt de juist ontslagen secretaresse haar gram halen, komt er een drugskoerier op bezoek en ook de baas' zoon met een omgangsverbod komt langs. Ook Lisa komt naar huis terug, nadat ze haar vriendje betrapte met een andere chick. Tom moet nu niet alleen proberen het huis (en zijn baan) te redden, maar ook Lisa te scoren.

My Boss's Daughter heeft op papier een groot pluspunt en dat is de regie van David Zucker, die zijn krediet al verdiende met de Naked Gun en Scary Movie films. Het is te zien dat hij de touwtjes in handen had, want het niveau van de humor is vooral flauw en plat. Regelmatig zorgt dit voor goede grappen, maar even zo vaak is het voorspelbaarheid troef en valt er niets te lachen. Puur op basis van de humor verdient deze film de kleinste voldoende, maar er is een factor aanwezig die dat teniet doet, namelijk hoofdrolspeler Ashton Kutcher. Deze zak poep heeft me nog nooit kunnen vermaken met welke van zijn vreselijke films (o.a. Dude Where's My Car, Just Married) of series (Punk'd) dan ook. Ik kan me zo lopen ergeren aan die gast dat elke lust om een film te kijken meteen door de gootsteen wordt gespoeld. Als er een andere hoofdrolspeler was gekozen had My Boss's Daughter de genoemde voldoende er uit weten te slepen. Nu kan ik dat cijfer echt niet toekennen.

5 3 5 4 5

- High Fidelity (humor / romantiek : 7)
- The 40 Year Old Virgin (humor / romantiek : 6.5)