Return of the Killer Tomatoes!

In de vorige film zijn de killer tomatoes vernietigd door de mensen en zijn tomaten verbannen uit de wereld. Maar professor Gangreen is een evil dude die de tomaten weer wil gebruiken om wereldheerschappij te krijgen. Hiertoe kan hij tomaten veranderen in rambo's met machinegeweren. Chad, Matt, Tara en FT laten het er echter niet bij zitten en gaan proberen de prof te stoppen voor het te laat is.

Aardige komedie in Naked Gun/Hot Shots stijl, alleen is deze film vele malen slechter en ook minder geinig. De humor is van niveau onderbroek, maar daardoor kan je op sommige momenten zeker wel hard lachen. Wel jammer dat er geen levensgrote tomaten inzitten.

4 5 6 5 4

- Monty Python and the Holy Grail (humor / fantasy : 10)
- Little Nicky (humor : 8.5)
- Monty Python`s Life of Brian (humor : 8.5)
- Abel (humor / drama : 8)
- Erik the Viking (humor / avontuur : 8)

012345678910

Return of the Killer Tomatoes!
Return of the Killer Tomatoes!
Return of the Killer Tomatoes!

Return of the Killer Tomatoes!

In een maatschappij waarin tomaten illegaal zijn en iedereen er een pesthekel aan heeft, (zie de gebeurtenissen in Attack of the Killer Tomatoes), wordt een pizzabakkende gast -hij doet er tegenwoordig jam en pindakaas op in plaats van tomaten- verliefd op een vrouw die een tomaat blijkt te zijn. Dit levert de nodige complicaties op. Daarnaast dient haar kwaadaardige schepper professor Gangreen gestopt te worden, voordat hij de wereld verovert met zijn gemene plan... "The vegetables of doom return!", hehe met zo´n tagline kan een film sowieso niet fout gaan. Dit vervolg op Attack of the Killer Tomatoes uit 1978 is een enorme b-film, opzettelijk op gruwelijk slechte wijze in elkaar geflanst. Pure cult, als je het mij vraagt en dienovereenkomstig wordt de film dan ook de markt ingeslingerd. Veel aftrek zal Return of the Killer Tomatoes hedentendage echter niet hebben, daar ik de dvd voor het schandelijk lage bedrag van één euro aanschafte. Wellicht is niet iedereen te spreken over de absentie van een fatsoenlijk budget of de zeer flauwe grappen en grollen die de film herbergt. Mij kon deze rolprent echter wel bekoren. Er worden behoorlijk wat geslaagde humoristische situaties geboden, waarbij de zelfspot er dikwijls vanaf druipt. Tevens worden de paranoïa van Amerikanen, het acteursgilde en product placement op ludieke wijze in de zeik gezet. Serieus nemen moet je deze film natuurlijk niet. Ga gewoon zitten met een paar biertjes en onderga de meligheden. In de cast valt overigens een dikbetaalde acteur van tegenwoordig te ontwaren, te weten George Clooney (hier met een belachelijke mat). Vermaak gegarandeerd!

1 4 7 6 6

- UHF (humor : 8)
- His Girl Friday (humor : 7.5)