Barbarella: Queen of the Galaxy

Barbarella is een soort vrouwelijke James Bond, maar dan ergens in een verre toekomstwereld. Ze krijgt de opdracht om Duran Duran (nee, niet die band uit de jaren `80) terug te halen van een onbekende planeet. Zo gezegd, zo gedaan, dus vliegt ze met haar hypersonische ruimteschip richting de planeet. De bewoners blijken best wel vriendelijk te zijn, dus wil ze haar helpers graag belonen. Kleertjes uit en benen wijd; dat is de beloning die je krijgt van Barbarella. Als kijker echt niet, want Jane Fonda weet zich zo te draaien dat haar tietjes grotendeels uit beeld blijven. Goed, er is dus een stad waarin een slechte keizerin heerst. Barbarella moet hierheen met behulp van de engel Pygar, waarmee ze eerst nog gaat wippen. Sogo blijkt een corrupte stad van orgieën te zijn, waarin alleen maar lekkere wijven rondlopen. Dus laat Barbarella zich nog een keer over halen om seks te hebben; een geneugte die ze op aarde niet gekend heeft. Ladiedadieda, de keizerin wordt verslagen, Duran Duran is ook evil, onzichtbare sleutel in onzichtbare deur, iedereen redt elkaar, Pygar even bevrijden en iedereen leeft nog lang en gelukkig.

Als Jane Fonda niet in Barbarella had gespeeld dan had waarschijnlijk niemand zich deze film nog herinnerd. Gelukkig heeft de regisseur haar kunnen strikken en daarmee een niet onaantrekkelijke hoofdrolspeelster in huis gehaald. Dat ze niet kan acteren doet dan ook niet echt ter zake. Rondhuppelen kan ze namelijk wel. Op de grond vallen ook. Wippen is ze ook goed in, maar vlees laten zien niet. Klinkt vaag of niet?? Tja, Barbarella is een cult-klassieker en zal derhalve wereldwijd nog wel wat fans hebben rondlopen. Geile jongetjes ongetwijfeld, die stiekem met hun plassertje zitten te spelen als Barbarella haar lange benen weer eens laat zien. Rondlopend in een campy fantasiewereld doet ze haar ding uitstekend. Had ik al gezegd dat ze vaak op de grond valt? Ja!? Oh nou, dat doet ze dus wel honderd keer in deze film. Seks hebben volgens mij maar vier keer. Valt een beetje tegen of niet? Tja, van mij had het eigenlijk helemaal niet gehoeven. Echt boeiend is het namelijk niet. Suggestieve seks waarbij je kan indenken dat Jane Fonda naakt is. Very exciting!! Dat is deze rolprent ook niet. Voor de filmfreak zal ik maar zeggen. Waarom een gast op IMDB zegt dat dit de beste film is die hij ooit heeft gezien?? Jane Fonda, anders zou ik het echt niet weten.

4 3 6 5 4

- Logan's Run (science fiction / avontuur : 6.5)
- Back to the Future (avontuur / familie-film : 8.5)