Land of the Dead

Laten we even twee zaken onderscheiden: Superslecht acteerwerk dat hoort bij een superslechte en daardoor goede horrorcomedy. En superslecht acteerwerk dat hoort bij een film die de intentie heeft om goed acteerwerk te leveren. In het eerste geval kan ik de charme ervan inzien en kan het zelfs een pluspunt opleveren! In het tweede geval zit ik er alleen maar aan te ergeren. En dit is het geval bij Land of the Dead.

Toch heeft de film wel een aantal aardige horrorscenes waar het mensenvlees heerlijk van de botten wordt gereten door hersendode zombies. De grote gepantserde vrachtwagen waar ze mee rondrijden mag er ook wel wezen. Het feit dat de film gelijk begint met zombies (en geen voorafgaand gejank) is ook wel een pluspuntje ook al zorgt het er wel voor dat je totaal geen affiniteit met de personages krijgt. Maar dit wil je ook eigenlijk niet door het slechte acteerwerk. Dit waren alle pluspunten. Helaas; de film als geheel vind ik niet de moeite waard.

Om orgineel te zijn, sluit ik maar af met het verhaal: Zombies hebben al heel het land ingenomen en vallen nu de laatste `outpost` van de menselijke beschaving aan. Een van de zombies is ietsje slimmer en treedt daarom op als een soort leider. Behalve door zombiekaken, worden de overgebleven mensen ook gescheurd door onderlinge ruzies. Een ervan wil een grote skyscraper opblazen waar de laatste rijken der aarde vertoeven. Nu is het de taak aan de held van dit verhaal om dit te voorkomen en om tegerlijkertijd te voorkomen dat hij niet lunch wordt.

6 3.5 5.5 2 3.5

- The Texas Chainsaw Massacre (horror : 7.5)
- Army of Darkness (Evil Dead 3) (horror / humor : 7.5)