Blow

Verscholen achter een grote zonnebril en een hippiekuif, speelt babyface Jonny Depp in deze film een drugsbaron. Dit doet hij nog niet eens zo heel erg slecht. Maar het is de uitwerking van deze `maffiafilm` wat vreselijk tegenvalt. Ik zou de film willen bestempelen als `een maffiafilm voor vrouwen` . En dat is echt geen compliment!! Het verhaal van deze film maakt dit erg duidelijk.

De film begint nog wel aardig. We zien Mr.Depp in zijn kinderjaren en hoe hij zijn vader zich kapotzwoegt voor een centje. Hij neemt zich voor nooit te worden als zijn vader en duikt later met zijn dikke vriendje Tuna in de wiethandel. Tot zover, een 6-je.

Vervolgens begint de ellende. Deppie krijgt een vriendin en is o-zo-gelukkig. Maar zij blijkt kanker te hebben en zal overlijden in de tijd dat Depp in de bak zit. De loverboy besluit uit te breken om bij zijn geliefde te zijn. Vervolgens wordt ie genaaid door zijn moeder, waardoor hij weer in de bak belandt. Hier leert hij de kunstjes van cocaïnehandel. Eenmaal vrij zet hij een zeer lucratief handeltje op en raakt wederom verwikkeld in een vreselijk liefdesdrama. Hij trouwt en krijgt een kind. Hij zweert de drugshandel af en wil de perfecte vader worden. Maar zijn vrouw naait hem erbij. Zijn enige liefde is het kind, bla bla. De tweede helft van deze film kan je nog maar nauwelijks een maffiafilm noemen.

De personages in deze film vind ik maar matig uitgewerkt. Ook al acteert Johnny niet zo heel slecht, ze hadden genoeg betere keuzes voor deze rol. Met de andere personages krijg je maar weinig verwantschap. In de manier van drugshandel zitten ook de benodigde fouten. Zo wordt er bijvoorbeeld vrolijk naar Colombia gebeld. Ik merkte ook 2, 3 andere dingen op die een drugsbaron nooit zou doen behalve als hij het doel had om in de bak te belanden. Valt er dan niets goeds over deze film te melden? Euh... hij is wel mooi gefilmd.

6 6 4.5 3 3.5

- Dial M for Murder (misdaad : 8.5)
- The Godfather (misdaad / speelfilm : 8)