Sister Act

Zangeres Deloris is er getuige van dat haar vriend Vince een moord pleegt. Omdat hij vermoedt dat hij wel eens verlinkt zou kunnen worden, geeft Vince opdracht om Deloris om te laten leggen. De politie denkt dat er slechts één plek is waar ze veilig is; een katholiek klooster. Deloris heeft er helemaal geen zin in om als zuster Mary Clarence door het leven te moeten gaan, maar raakt langzaamaan betrokkken bij het noodlijdende klooster. Door zangles te geven aan de koorleden, trekken de nonnen opeens grote hoeveelheden kerkbezoekers. Deloris heeft het kortom best wel naar haar zin. Vince komt er echter achter waar zij zich ophoudt en hij gaat over lijken om zijn gram te halen.

Ik had er weinig zin in om deze film te kijken, maar afspraak is afspraak. Vervolgfilm Sister Act 2 zal daardoor binnenkort door college Yahhrrrrrm besproken worden. Ik moet echter ook meteen toegeven dat deze film me alles meeviel. De eerste tien minuten lijkt het er zelfs op dat er van een aardige misdaadfilm sprake is, Dit beeld veranderd uiteraard wanneer de zingende nonnen om de hoek komen kijken.

Zang vormt echter niet de hoofdmoot van deze film, ondanks dat je dat wellicht zou verwachten. Eigenlijk is het eerder een misdaadkomedie die zich toevallig in een klooster afspeelt. De rol van Whoopi Goldberg is minder verschrikkelijk dan voor haar doen gebruikelijk is. Het is geen wereldactrice, maar er valt naar te kijken. Afijn, een voldoende gaat te ver voor deze film, die toch wel van een danig melig karakter is. Een diepe onvoldoende zou echter ook geen recht doen aan de soms best aardige en grappenrijke scènes die Sister Act bevat.

5 5 6 4 5

- Meet the Feebles (humor / musical : 6)
- Little Nicky (humor : 8.5)