Zombie Strippers!

Zombie Strippers!

Een groep soldaten wordt een laboratorium ingestuurd om een einde te maken aan een zombieplaag. Een van hen wordt echter gebeten door een zombie. Omdat hij bang is dat zijn collega's hem nu ook zullen afmaken, waagt hij een ontsnappingspoging. Deze brengt hem naar een strip club, waar het niet lang duurt voordat hij Kat, een van de aanwezige dames besmet. Door haar besmetting met het zombievirus krijgt ze hernieuwde energie in het uitkleedwerk. De kleren gaan dan ook snel uit en de hele club vindt het fantastisch om een strippende zombie te zien. Kat's collega's zijn echter stikjaloers en laten zich ook door het virus besmetten om de concurrentie met haar aan te kunnen gaan.

Zombie Strippers!

Een horrorkomedie rond zombies en strippers met in de hoofdrollen pornoster Jenna Jameson en horrorklassieker Robert Englund. Klink goed toch? Nou, helaas is Zombie Strippers! geen goede film. Dit komt vooral doordat deze prent de nodige humor ontbeert. Slechts weinigen zullen de flauwe grappen en one-liners die worden voorgeschoteld echt amusant vinden. Wat betreft de horror is de kwaliteit van deze film iets beter, maar buiten een paar aardige vindingen is het allemaal weinig origineel. De slechte graphics dragen bovendien ook niet bij aan een fijne horrorbeleving.

Zombie Strippers!

Zombie Strippers! is vooral een slecht excuus om veel strippende dames te laten zien. Daarin zit hem direct het enige sterke punt van deze film, mits je de dames in kwestie aantrekkelijk vindt. De enige vrouwen die overigens echt uit de kleren gaan zijn Jenna Jameson, Roxy Saint en Penny Drake. In het begin zijn ze nog in normale, menselijke toestand te zien, later zien we ze enkel nog als strippende zombies. Het erotisch vermaak wordt hierbij tot een minimum gereduceerd, tenzij je necrofiele fantasieën hebt natuurlijk.

Zombie Strippers!

Ten slotte nog iets over het acteerwerk. Dit is van een belabberd niveau, hetgeen wellicht niet verrast voor een film in dit genre. Ik vond het verrassend om te moeten constateren dat de beste acteerprestatie wordt geleverd door Jenna Jameson. Gezien haar normale filmrollen -waarbij andere lichaamopeningen vaker worden gebruikt dan de mond- doet ze het helemaal niet slecht. Zoals echter al gezegd, Zombie Strippers! is geen topfilm in het genre te noemen. Wil je een betere zien, zet dan From Dusk Till Dawn (met een prettige stripscène met Salma Hayek) nog eens op. Vind je Zombie Strippers niet ver genoeg gaan? Kijk dan eens naar Porn of the Dead.

4 4 4 4 4

- Braindead (horror / humor : 8.5)
- Evil Dead II (horror / humor : 8)