Cop Land

Sheriff Freddy Heflin wilde altijd een agent worden, maar omdat hij half doof is kan hij zo`n topbaan niet aan. Daarom werkt hij nu in een klein dorpje, waar alleen maar cops wonen, genaamd Cop Land. Hier hoeft hij niet hard te werken; het dorpje heeft namelijk de laagste crime-rate van New Jersey. Als op een dag een cop uit New York bij een achtervolging twee negers doodrijdt en daarna zelfmoord pleegt, raakt Freddy bij deze zaak betrokken. Deze vindt namelijk precies in zijn precinct plaats. Met behulp van een cop van Interne Zaken moet hij deze vermeende zelfmoord oplossen. De agenten in Cop Land zijn echter weinig meewerkend. Dit is logisch, want ze proberen de hele zaak in de doofpot te stoppen. De vermeende zelfmoord heeft namelijk helemaal nooit plaatsgevonden en er spelen wel meer zaken tussen de verschillende agenten in Cop Land. De taak is nu aan Freddy om alles in zijn eentje op te lossen en dit blijkt minder makkelijk te zijn dan het klinkt.

Met zo`n geweldige cast als deze en alle positieve verhalen van mensen die ik had gehoord over Cop Land, had ik hoge verwachtingen van deze film. Helaas ben ik zelf iets minder positief, hoewel ik Cop Land zeker geen slechte film zou willen noemen. Wat mij het meest irriteerde was het onsamenhangende verhaal. Alles aan het verhaal klopt wel in die zin dat er geen onlogische stukken in zitten, maar er wordt van de hak op de tak gesprongen. Hierdoor is het verhaal niet altijd even duidelijk, maar, belangrijker nog, hierdoor blijft de film gewoon niet echt goed hangen. Ik heb Cop Land dan ook niet beleefd als zijnde een topfilm, terwijl het dat volgens mij wel had kunnen zijn en dat is natuurlijk erg jammer. Wel wil ik nog zeggen dat Cop Land, samen met Rocky, verreweg de beste film is met Sylvester Stallone.

6 8 7 7 6

- Killer Joe (misdaad / thriller : 7)
- Lek (misdaad / thriller : 6.5)