Crank: High Voltage (Crank 2)

Nadat Chev Chelios op het einde van Crank samen met zijn vijand Ricky Verona uit een helikopter is gevallen, is hij ‘gered’ door een groep Chinezen. Deze hebben zijn hart verwijderd en vervangen door een kunsthart. Triad-lid Johnny Vang is er vandoor met het echte hart en Chelios wil het terughebben. Helaas voor hem moet zijn kunsthart continu van stroom worden voorzien. Dit betekent dat hij overal waar mogelijk in aanraking met elektriciteit moet komen, om genoeg energie te hebben om zijn nieuwe vijanden te verslaan. Gelukkig krijgt hij weer hulp van zijn vrienden Doc en Eve

Mijn excuses voor de ongeïnspireerde samenvatting van het verhaal van Crank: High Voltage. Echter, het verhaal is niet waarom je deze film moet kijken. Net als zijn voorganger draait het namelijk vooral om de supersnelle actie. Daarvan krijg je meer dan genoeg voorgeschoteld. Geen moment zul je je hoeven te vervelen, omdat de schietpartijen en achtervolgingen je om de oren vliegen. Ten opzichte van zijn voorganger, bevat dit tweede deel een stuk meer humor. Niet dat dit niet aanwezig was in deel 1, maar hier gaan echt alle remmen los. Met veel succes, dat moet ook direct gezegd worden. Het scenario biedt legio mogelijkheden voor goede grappen en daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt. Stroom opwekken..... dat kan toch ook door wrijving? Daarom rijdt Chelios in een vol stadion eerst van achteren tegen een oud omaatje aan om erachter te komen dat seks met zijn vriendin nog beter werkt. Ook bijfiguren als een hysterische Chinese hoer, die verliefd is op Chelios, en een Full Body Tourette hebbende gast (Freeze, motherfucker!) zijn fantastische inventies. Check daarnaast ook nog eens de ellenlange lijst met bekende namen in de bijrollen en geniet van de mooie vrouwelijke lichamen die door het beeld heen en rollen. Crank: High Voltage evenaart de hilarische beleving van zijn voorganger met gemak. Dit is ongecompliceerd vermaak, zoals dat veel te weinig gemaakt wordt. Wat nou “uit Hollywood komt alleen maar troep?” De Crank-serie is troep. Maar wel troep zoals ik die heel graag zie.

7 6 8 5 7

- Turbo Kid (actie / humor : 8.5)
- Kingsman: The Secret Service (actie / humor : 7.5)