Teeth

Dawn ontdekt op jonge leeftijd een rare eigenschap van haar lichaam als haar broertje in het zwembad zijn hand bij haar vagina in de buurt houdt: deze heeft opeens een snijwond in zijn handen. Lang leeft Dawn hier weinig last van, tot ze jaren later aangerand wordt door een jongen van school. Terwijl hij haar penetreert wordt de penis van de jongen plotseling afgebeten. Ze blijkt last te hebben van een lichamelijk afwijking welke ervoor heeft gezorgd dat ze een gebit in haar vagina heeft. In plaats van deze afwijking als probleem te zien, weet ze het handig in te zetten. Ze verleidt allerlei vervelende jongens van haar school en straft deze door ze hun snikkel af te nemen. Eén iemand waar ze al jaren lang wraak op wil nemen moet ook haar slachtoffer worden. Wanneer ze met haar broer in bed ligt, wordt ook zijn penis bruut afgebeten en vervolgens gevoerd aan de hond.

Bovenstaand verhaal schept wellicht veel verwachtingen bij filmliefhebbers die een 'afwijkende' filmsmaak hebben. Een paar goede scènes, waaronder die met de hond, blijken deze verwachtingen ook in te willigen. Helaas verzandt Teeth te vaak in sentimenteel highschool gejank. Dan gaat het bijvoorbeeld over de problemen die Dawn op school en thuis heeft met jongens en haar vervelende broer. Dit haalt de vaart uit de film en leidt bovendien af van een aantal grappige gebeurtenissen. Een krab die er met een snikkel vandoor gaat mag hierbij zeker niet onvermeld blijven. Doch, humor voert niet de boventoon in Teeth, waardoor een subindeling onder drama meer op zijn plaats is. Een leuk idee wordt hier weer eens te matig uitgewerkt, hetgeen zich tot een lager dan op eerste gezicht gedachte beoordeling leidt.

5 4 6 6 5

- Grave (Raw) (horror / drama : 7.5)
- Stephen King's It (horror / drama : 7)