Lucky You

Huck Cheever is een professioneel pokerspeler in Las Vegas. Hij behoort tot de toppers van het spel, maar zijn probleem is dat hij zeer roekeloos speelt. Hierdoor verliest hij vaak alsnog al zijn potten. Reden voor dit gedrag is terug te zoeken bij zijn vader L.C., die ook een pokerspeler is. L.C. heeft in het verleden een aantal grote toernooien op zijn naam geschreven en is nog steeds beter dan Huck. Een conflict in de familie heeft ervoor gezorgd dat de relatie tussen Huck en L.C. behoorlijk bekoeld is. Afijn, via een vriendin ontmoet Huck haar zus, Billie. De twee beginnen al gauw met elkaar aan te fozen, maar de liefde is weinig vruchtbaar door Hucks onberekenbare gedrag. Terwijl hun relatie aan en uit gaat, moet Huck, terwijl hij blut is, ook nog eens geld bij elkaar proberen te spelen om mee te kunnen doen aan de wereldkampioenschappen poker.

Een ding moet duidelijk worden gemaakt: Indien je niks om poker geeft, dan zal Lucky You je waarschijnlijk maar zeer weinig kunnen bekoren. Een groot deel van de film wordt namelijk doorgebracht aan de pokertafel, waar allerlei potten worden gespeeld. Persoonlijk vind ik het spelletje Texas Hold 'Em wel interessant, dus is dat in ieder geval een positieve bijdrage aan de film, mede doordat de potten die gespeeld worden redelijk in elkaar steken. Los daarvan is Lucky You een romantisch drama, waarbij het draait om de relatie tussen Huck en Billie enerzijds en die tussen Huck en zijn vader -nee, niet op romantisch vlak- anderzijds. Eric Bana weet een behoorlijke rol te spelen en er is niets aan te merken op zijn prestaties. Dat kan niet gezegd worden van Drew Barrymore, die moeite lijkt te hebben met haar toch niet al te moeilijke rol. Ze komt onzeker en weinig geïnspireerd over, terwijl ze toch voldoende krediet heeft gezien haar verleden. Lucky You is zoals gezegd eigenlijk enkel interessant voor poker-liefhebbers. Indien je tot die groep mensen behoort dan is dit gewoon een aardige film. Anders zou ik er mijn vingers niet aan branden.

6 6 6 6 6

- Walk the Line (drama / romantiek : 8)
- Keetje Tippel (drama / romantiek : 7)