Trick or Treat

Eddie Weinbauer is een echte metalhead, hetgeen hem op school niet in dank wordt afgenomen. Zijn medeleerlingen houden namelijk niet zo van zijn soort types. Gelukkig kan Eddie buiten school zijn troost vinden in de muziek en dan met name in Sammi Curr, Eddie´s grote idool. Helaas komt deze bij een brand om het leven. Omdat Eddie hierom heel verdrietig is geeft de dj van het lokale radiostation hem de laatste lp van Sammi Curr. Wanneer hij deze plaat achterstevoren afspeelt blijken er geheime boodschappen van Sammi op te staan, die speciaal voor Eddie zijn. Samen zweren ze wraak te nemen op de scholieren die Eddie treiteren. Hoewel dit in beginsel goed uitpakt en er op redelijk normale wijze wat ongein wordt uitgehaald met de scholieren, wil Sammi steeds meer. Dit leidt ertoe dat hij begint met het afslachten van scholieren. Eddie heeft spijt van zijn daden en wil nu enkel proberen Sammi te stoppen, mede doordat deze het ook heeft voorzien op een meisje dat verliefd op hem is geworden.

De reden dat deze op het eerste oog vrij matige film door mij aan een kijkbeurt is onderworpen is dat rocksterren Gene Simmons (Kiss) en Ozzy Osbourne (Black Sabbath) er een rol in hebben. Hopende op wat vermaak door de oude sterren, moet direct geconstateerd worden dat dit door eerstgenoemde niet gebracht wordt. Zijn rol is slechts van korte duur en bestaat enkel uit het overhandigen van de lp aan Eddie. Niks geen geinige opmerkingen of zelfspot. Deze worden wel geleverd door Ozzy. Hij speelt een priester die enkel wil vertellen hoe slecht rockmuziek wel niet is. ´Rock music is sick!´ hoor je hem op verscheidene momenten vertellen. Hoewel ook een rol van korte duur, weet de beste man in ieder geval wat vermaak te brengen. Het is echter de algehele matigheid van de film die ervoor zorgt dat er gelachen kan worden. Clichés worden niet geschuwd en de slechte effecten, acteerwerk en verhaal zorgen voor een typisch gevalletje van slechte film die toch best goed is. Zouden het verhaal echter wat ingekort zijn -het einde duurt echt te lang- en er wat meer bloed zijn toegevoegd -er is nu geen bloed- dan had er zelfs best wel een ruime voldoende kunnen worden uitgedeeld aan Trick or Treat. Nu blijft het bij een middenmoter.

4 5 7 5 5.5

- Braindead (horror / humor : 8.5)
- Evil Dead II (horror / humor : 8)