Dirty Deeds

Zach Harper zit op een typisch Amerikaanse school. Hij is verliefd op Meg, maar om de een of andere reden heeft hij weinig contact met haar. Haar jongere broertje is een nerdy persoon en het pispaaltje van de stoere gasten op school. Meg is hier niet blij mee en praat de schuld enigszins in Zach's schoenen, hoewel hij er weinig aan kan doen. Het broertje heeft inmiddels genoeg van alle pesterijen en besluit mee te doen aan de dirty deeds. Deze wedstrijd wordt eens per jaar gehouden door een persoon en behelst het uitvoeren van tien onmogelijke opdrachten. Al jaren is niemand hier meer in geslaagd en daarna tot loser van de school bestempeld. Zach wil echter niet dat Meg's broertje meedoet en overruled het broertje omdat hij een ouderejaars is. De organisator van de dirty deeds wil niet dat Zach wint, enerzijds omdat hij een hekel heeft aan Meg's broertje, maar ook omdat zij het enige meisje van de school is die hij nog niet heeft gescoord. Zach's opdrachten worden dus danig gesaboteerd door de footballers van de school. Toch slaagt hij in de meeste opdrachten door hulp van zijn vrienden en onbekenden. Maar Zach moet oppassen dat hij door mee te doen aan de dirty deeds niet zelf een even grote loser wordt als de stoere mannetjes van de school.

Dirty Deeds (niet te verwarren met de gelijknamige film uit 2002 met John Goodman in de hoofdrol) is een standaard Amerikaanse highschool-komedie in het straatje van American Pie, waarvan vooral de enorm verrotte kwaliteit van de opnames opvalt. Het lijkt er wel op dat de film op een video-8 camera is opgenomen, iets wat tegenwoordig niet meer zou moeten mogen. Bovendien loopt de lipsynchronisatie mis met het geluid, wat het kijkplezier nog meer vergald. Niet dat er heel erg veel van Dirty Deeds te genieten valt, maar hij zou in ieder geval vertoonbaarder zijn indien hier wat aandacht aan was geschonken. Qua verhaal loopt deze film alle gebaande paden af en ook de grappen hebben we al in zoveel andere films gezien. Echt lachen zit er bijna nooit in, gewoonweg omdat de grappen nergens echt grappig zijn. Hilariteit hoef je niet te verwachten en zelfs te flauwe humor -die nog wel eens in dit soort films wil zitten om de slechtheid te maskeren- wordt niet geboden. Dit is een straight-to-video productie waarvan er elk jaar honderden worden gemaakt. Ik vraag me af waarom ik me in hemelsnaam aan Dirty Deeds gewaagd heb.

3 3 3 3 3

- Monty Python and the Holy Grail (humor / fantasy : 10)
- Little Nicky (humor : 8.5)