Tremors 3: Back to Perfection

Het eerste deel uit de Tremors reeks was, ondanks de slechte kwaliteit, best wel vermakelijk en best wel origineel. In dit deel werden de mensen opgegeten door grote wormen die zich voortbewogen onder het zand in de woestijn van Nevada. De arme zielen moesten van rots naar rots rennen om het beest te ontwijken. Diegene die het niet haalde, moest muisstil blijven staan terwijl de rest een afleidingsmaneuvre bedacht.

In dit derde deel kan nauwelijks meer van originaliteit worden gesproken, behalve dat ze het overdreven vergezocht hebben gemaakt. De wormen komen terug, maar hebben jonkies gekregen die eruit zien als een mix tussen een dinosaurus en een vogel. Een lelijke mix. Het vergezochte eraan is de steekvlam die deze beesten uit hun reet kunnen laten komen waardoor ze als een raket naar voren schieten. Dit heeft dan wel weer als pluspunt dat ze makkelijk opgeblazen kunnen worden. Wat mij opviel was dat de effecten en de montage flink achteruit zijn gegaan. En dit voor een film uit 2001. Sommige stukken zijn echt enorm slecht. Bijvoorbeeld het scheetbeest: het gevaarte lijkt op een schepsel uit een 3D-shooter dat rechtstreeks uit de game is gehaald en op een foto van de woestijn is geplakt. De actie is ook vreselijk: Shot van beest, shot van gast die iets afvuurt, shot van exploderend beest. Over het acteerwerk kan ook weinig positiefs gemeld worden, behalve dat ze een flinke dosis zelfspot hebben ingestopt. De film neemt zichzelf totaal niet serieus en speelt juist in op zijn slechtheid. Dit is maar goed ook, want anders was het dieptriest.

1 2.5 3 2 2.5

- Army of Darkness (Evil Dead 3) (horror / humor : 7.5)
- Bad Taste (horror / humor : 7)