Eaten Alive

Hoe meer films ik kijk van Tobe Hooper, hoe meer ik geneigd ben te denken dat The Texas Chainsaw Massacre een toevalstreffer was. Toch mooi, een klassieker op je cv. Vooral omdat je dan bij elke schijtfilm die je maakt de hoes kunt opleuken met de tekst "from the director of The Texas Chainsaw Massacre" . Bij twijfel over eventuele huur of aankoop zullen er altijd sukkels zijn die hierdoor over de streep getrokken worden. Een goed voorbeeld van zo´n schijtfilm is Eaten Alive , ook wel bekend als Deathtrap . Het plot van de film had de basis kunnen zijn voor een redelijke horrorfilm, maar Hooper heeft met Eaten Alive een zouteloos wanprodukt afgeleverd. Behoorlijk slaapverwekkend en spanningloos trok weer een laagvlieger aan me voorbij. Het aardigste aan de film is de vroege rol van Robert Englund (Freddy Krueger uit de horror-reeks A Nightmare On Elm Street), maar dat is natuurlijk geen reden om de film te zien.

2 4 3 4 3

- Koroshiya 1 (Ichi the Killer) (horror / misdaad : 8.5)
- Blood Sucking Freaks (horror : 8)
- La noche del terror ciego (horror : 8)
- Phantasm (horror : 7.5)
- The Innocents (horror : 7.5)

Hoe beoordeelt Yahhrrrrm categorie horror eigenlijk?
012345678910

Eaten Alive
Eaten Alive
Eaten Alive

Eaten Alive

Horror, dan denk je toch aan bloed, zweet en doden. Van dat al is er echt veel te weinig aanwezig in dit misbaksel van een griezelfilm. Als er al iets te griezelen valt, dan is het wel het feit dat je zulke slechte films zomaar in huis kan hebben liggen.

Het op waarheden gebaseerde verhaal gaat over een hotelbezitter, die er lol in heeft zijn klanten te vermoorden en vervolgens aan zijn krokodil te voeren. Zou toch een goede horror in kunnen zitten zou je zo zeggen. Niet dus! Het acteerwerk is ook al niet om over naar huis te schrijven en blijkbaar was er ook al geen budget meer voor wat ketchup. Verwacht je bloed? Veel bloed? Dan kan je beter een vrouw gaan zoeken die in haar maandelijkse periode zit. Of beter nog: Koop zelf een liter of twee curry en spuit het over jezelf heen. Neem het vervolgens op met je GSM ( ja, tegenwoordig heeft iedereen toch wel zo`n telefoon met ingebouwde camera) en je hebt (als Eaten Alive je vergelijkingsmateriaal is) een meesterwerk in handen. Laat deze gruwel van de maker van "The Texas Chainsaw Massacre" staan, want zelfs het lezen van deze recensie zal je meer vermaak bieden.

4 3 3 6 3

Aanraders in overeenkomstige genres, volgens Boobbert:
- Saw (horror : 6)