The Hot Chick

Jessica is een van de populairste meisjes van haar school. Samen met haar vriendinnen heeft ze een perfect leventje, wat bestaat uit feesten, gezelligheid en jongens. Het eindejaarsgala zit er aan te komen en Jessica is op zoek naar een nieuwe outfit. In een vaag winkeltje komt ze een paar mooie oorbellen tegen, die ze direct koopt. Op weg naar huis raakt ze echter een van de oorbellen kwijt. Deze wordt gevonden door een semi-criminele pauper die blij is met alle centen die hij kan vinden. Diezelfde avond hebben Jessica en de pauper toevallig allebei dezelfde oorbel in. Niet wetende dat de oorbellen magisch zijn verwisselen Jessica en de pauper opeens van lichaam. Jessica is nu geen mooie blondine meer, maar zit in het lichaam van een verrot uitziende kerel. En ja dit levert natuurlijk heel wat problemen op. Want hoe kan ze dit vertellen aan haar vriendinnen en ouders? Hoe gaat haar vriendje hiermee om? Wat moet ze met een snikkel? Kan ze nog wel naar het gala? En wat te doen als je beste vriendin opeens verliefd op je wordt?

Iedereen snapt dat er met een dergelijk verhaal een erg (makkelijke) flauwe komedie te maken is. En dat is in dit geval behoorlijk goed gelukt, want er zitten behoorlijk wat goede grappen in The Hot Chick. Rob Schneider is redelijk in zijn rol als Jessica. Heel de film speelt hij een soort halve homo en doet dat dus niet onaardig. Een geniale film is The Hot Chick niet, en Rob Schneider is ook zeker geen briljante acteur, maar toch is dit geen onaardige film. Lekker avondje flauwe humor.

6 5 6 4 6

- Monty Python and the Holy Grail (humor / fantasy : 10)
- Little Nicky (humor : 8.5)
- Monty Python`s Life of Brian (humor : 8.5)
- Abel (humor / drama : 8)
- Erik the Viking (humor / avontuur : 8)

012345678910

The Hot Chick
The Hot Chick

The Hot Chick

Mooi dat Boobema al het verhaal heeft beschreven van deze film, dan hoef ik minder tijd te verkwansen aan deze waardeloze productie. Het grappigste aan de film is het voorspellen van de grappen die je al van mijlenver ziet aankomen. Als je dit voor de twintigste keer goed doet, geeft dit alsnog een beetje genoegdoening ook al gaat het gepaard met onuitputtelijke ergernis.

Over paarden gesproken: Anna Thomas is wel een erg lelijk paard als je haar vanuit de verkeerde hoek filmt. Voor de rest zijn het stuk voor stuk babes in deze film. Dit is natuurlijk een lust voor het oog, maar heeft tevens de consequentie dat het acteerwerk ver onder de maat is. Uitzonderlijk slecht zijn Matthew Lawrence en Melora Hardin, die écht niets meer zijn dan lieve koppies.

Zet ook een bak naast de bank neer als je gaat kijken, want de film bevat ook nog eens een paar afgrijselijke romantische scenes. Het enige positieve aan de film is dat er een aantal grovere grappen inzitten (deze voorspelde ik maar de helft van de keren goed). Bijvoorbeeld als haar vader zijn leuter aan haar (hem) laat zien en de homoscene aan het eind waarbij zij (hij) haar boyfriend wil zoenen. Dat is zo`n beetje het enige goede wat ik mij kan bedenken over deze draak.

6 1.5 5 1.5 2.5

- Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (humor / oorlog : 9)
- The Acid House (humor / speelfilm : 9)