Cop Car

Travis en Harrison vinden een verlaten politieauto en besluiten er een ritje in te gaan maken. Sheriff Kretzer, wiens auto het is, is hier niet blij mee omdat er in de achterbak nog een kerel ligt waar hij illegaal (!) een appeltje mee te schillen heeft. Terwijl hij zijn collega's niet mag laten weten dat hij zijn auto kwijt is, probeert hij de twee jochies terug te vinden. Die zijn ondertussen zo onverstandig geweest hun passagier vrij te laten.

Weer eens een filmpje waarvan ik niet helemaal weet wat ik er nou precies van moet vinden. Het midwest sfeertje met desolate landschappen in de VS wordt uitstekend neergezet. Ook Kevin Bacon speelt een leuke rol als sheriff met een lekker Amerikaans accent. Het verhaal heeft bovendien een goede spanningsopbouw, waarbij er telkens nieuwe elementen opduiken om de plot te verdiepen zonder dat dit op vervelende of flauwe wijze gebeurt.

Helaas moet je daarvoor wel eerst door een ruim drie kwartier durende introductie heenbijten. Het duurt dan ook veel te lang tot de verhaallijn een beetje op gang komt. Helemaal vervelend is dat Cop Car ook geen sterk einde heeft. Het verhaal gaat wat mij betreft als een nachtkaars uit en laat de kijker met een onbevredigd gevoel achter. Daar had dus echt meer ingezeten. Ook over het acteerwerk van de twee twaalfjarige hoofdrolspelertjes ben ik niet echt te spreken, het is niet heel overtuigend.

Zeker niet slecht dus deze Cop Car, met echt wel een aantal goede en originele elementen. Je echt pakken doet het echter niet en of ie beklijft betwijfel ik ook. Onderkant van de middelmaat dus.

6 5 7 7 5.5

- Vertigo (thriller / misdaad : 8)