Ringmaster

Volgens mij herinnert iedereen zich nog wel Jerry Springer. Zo ongeveer halverwege de jaren negentig was hij opeens op televisie, met een voor die tijd behoorlijk controversiële talkshow. Belangrijkste ingrediënten van die show waren de trailer-trash gasten met hun bizarre, incestueuze driehoeksverhoudingen, het daarbij behorende geweld op het podium en het "Steve"-scanderende publiek. Destijds vond volgens mij menigeen het heerlijk om te kijken naar dit soort uitschot op televisie en vooral om er dan bij te kunnen zeggen "zie eens hoe dom die Amerikanen nou zijn!" Inmiddels is de Nederlandse televisie met reeksen van Big Brother- en Idols-klonen en natuurlijk de Tokkies en Probleemwijken zo ongeveer nog lager gezakt dan het niveau van Jerry Springer, maar daarvoor heeft de voormalige burgemeester van Cincinnati het ook nog geprobeerd op het witte doek. De resultaten hiervan zien we terug in de komedie Ringmaster .

Ergens in een trailer park (waar anders) leven Angel en haar moeder Connie. Angel slaapt met haar stiefvader en voor straf doet Connie het met Angel`s vriendje. Het leven is erg opwindend in het trailer park! Maar omdat deze situatie zo natuurlijk niet verder kan gaan, melden ze zich aan voor de show van Jerry Springer. Dit betekent een gratis retourtje Los Angeles en dat laat de vier zich natuurlijk niet twee keer zeggen. Maar voordat ze in Jerry`s show mogen, moeten ze eerst nog een soort voorrondes door zien te komen. Angel gebruikt hiervoor voornamelijk haar sexy lichaam en de rest weet er ook wel een zooitje van te schoppen. Als ze uiteindelijk in de show komen worden er iets te veel waarheden op tafel gelegd, maar who cares? Ze zijn immers op de nationale televisie geweest! Ringmaster sluit af met de final words van Jerry Springer, waarin hij zich afvraagt of dit soort mensen op nationale televisie nou heel veel dommer is dan celebrities die om het jaar trouwen en weer scheiden. Serieus bedoelt of met een knipoog? Ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat Ringmaster een behoorlijk slechte film is, waar nauwelijks verhaal in zit en waarin de acteurs nog nooit van acteren hebben gehoord. Alleen de verstokte Jerry Springer fan zal deze film waarschijnlijk goed vinden.

3 2 5 3 2

- Monty Python and the Holy Grail (humor / fantasy : 10)
- Little Nicky (humor : 8.5)