Joshikyôei hanrangun

De met fraaie tieten gezegende Aki is het nieuwe meisje op school, waar door het zwemteam druk geoefend wordt voor een belangrijke wedstrijd. Ze raakt meteen bevriend met een meisje die een moedervlek heeft op dezelfde plaats als zij. Dat schept namelijk een band en is een goed excuus om met elkaars tieten te spelen en te tongen zoals alleen Japanse jongedames doen; de viezeriken onder ons weten hoe naar aanleiding van films uit het volwassenen genre.

Hoe dan ook, de pleuris breekt uit op de, enkel door meisjs bezochte, school: Leraren en studentes veranderen in zombies! Slechts de meiden van het zwemteam blijft het lot van de ondoden gespaard. Chloorwater is namelijk de remedie tegen deze pest. En dus trekt het zwemteam ten strijde om het kwaad te bezweren.

Joshikyôei hanrangun

Aki voelt het als haar plicht de leiding hierin te nemen. Ze blijkt namelijk niet zomaar een schoolmeisje, maar een getrainde huurmoordenaar met als specialiteit water. Degene die haar trainde was echter niet enkel een drill sergeant, maar ook een sick fuck die haar stelselmatig misbruikte en met zijn hersenspoelende fluittechniek haar tevens maakte tot willoze sekspop. En dan blijkt deze kerel dat ook nog eens niet alleen gedaan te hebben, maar samen met een tweelingbroer.

Vandaar dat Aki dus wegliep van dit bestaan. Maar haar meester wist precies waar ze heen zou gaan en was haar voor door het gezicht van de zwemcoach op zijn schedel te plakken. Bovendien blijkt het meisje waarvan Aki denkt dat het haar zus is, ja diegene met wie ze lebberde, ook al in dienst van de gestoorde maniak. Dat deze maniak verantwoordelijk is voor de zombieplaag had je uiteraard al geraden. Hij orkestreerde dit allemaal om Aki tergu te krijgen. Ach, hoe romantisch. Maar Aki is vastberaden deze kommer en kwel te boven te komen en bindt de strijd aan met haar voormalige meester...

Joshikyôei hanrangun

Het is een grove misvatting dat zombiefilms geen diepgang kennen. Deze film bijvoobeeld spreidt het namelijk in overvloede tentoon. Tel daarbij op de zieke romantiek, foute incestueuze toespelingen, bloederige taferelen, zwarte humor en de continu aanwezige Speedo product placement en je hebt een aardig memorabele zombiefilm te pakken. Hierbij zijn acteerwerk en effecten bijzonder slecht, waardoor het vermaak enkel toeneemt; mits je van zulks gediend bent. En dan heeft de film nog een fraaie truc in petto waarin de heldin wraak neemt op haar kwelgeest: Met behulp van de meest abominabele special effects schiet mejuffrouw een projectiel uit haar poes! Hehehe. Ik kan er de lol wel van inzien en kan dus niet anders dan een voloende uitdelen, temeer daar de film met behoorlijk wat sardonische humor afscheid neemt van de kijker.

3 4 8 4 6.5

- Koroshiya 1 (Ichi the Killer) (horror / misdaad : 8.5)
- Blood Sucking Freaks (horror : 8)