Envy

Tim en Nick zijn al lange tijd goede vrienden, collega`s en buurmannen. Tim was echter altijd net wat beter met alles dan Nick, maar Nick had hier absoluut nooit problemen mee. Op een creatieve dag komt Nick met een uitvinding waarmee je hondenpoep kunt laten oplossen. De naam van dit geniale goedje is VaPooRize. Nick stelt aan Tim voor mee te doen in de ontwikkeling, maar Tim vindt het een onzinnig plan en weigert. Jammer voor hem, want VaPooRize wordt een enorme hit en Nick weet heel snel multimiljonair te worden.

Maar dit is het moment waarop voor beide families de ellende begint. Tim is namelijk stikjaloers op alle rijkdom van zijn buurman. Als hij op een avond dronken buiten loopt, schiet hij per ongeluk Nicks paard neer met pijl en boog. En dan begint de spijt, hoe moet ik dit aan Nick vertellen, etc. Hulp vindt hij in de persoon van J-Man (in een leuke rol van Christopher Walken). Maar de vraag wordt nu; is J-Man wel zo oprecht als hij lijkt.

Persoonlijk vind ik Jack Black een geweldig komedie-acteur. Ook in Envy doet hij zijn best om geinig te zijn, maar hij haalt nergens het niveau van bijvoorbeeld Shallow Hal of School of Rock of laat staan Tenacious D. Daarnaast heeft zijn medespeler Ben Stiller telkens een uitdrukking op zijn gezicht alsof hij wil zeggen `ik verveel me`. Dat schiet niet echt op natuurlijk, om continu naar een chagrijnige kop te moeten zitten kijken. Al met al vind ik Envy een vrij matige komedie. Er kan soms wat gelachen worden, maar daar is alles dan ook mee gezegd.

5 5 5 5 3.5

- Monty Python and the Holy Grail (humor / fantasy : 10)
- Little Nicky (humor : 8.5)
- Monty Python`s Life of Brian (humor : 8.5)
- Abel (humor / drama : 8)
- Erik the Viking (humor / avontuur : 8)

012345678910

Envy

Envy

Eerst verdoe ik tijd met deze baggerfilm. Vervolgens verdoe ik tijd aan deze recensie. En nu verdoe ik tijd om deze recensie te verlengen omdat het de kortste recensie is! Feit is dat ik weinig erover te melden heb. Het is echt zo`n verschrikkelijke gezins comedy. Met even vreselijke simpele grapjes waar nauwelijks om gelachen kan worden. En de film is echt heel erg traag. Aangezien je na een kwartier al heel de film kunt voorspellen, sleept de film zich langzaam voort naar het einde toe wat je al had voorspeld. Jammer van Jack Black, een acteur waar ik toch wat meer van verwacht dan een sellout product. Ben Stiller is niet beter te noemen. Deze film is op alle fronten een sterke afrader, dus laat hem lekker liggen en kijk what women want ofzo; zelfs die film is stukken beter!

3 3 4 1 2

- Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (humor / oorlog : 9)
- The Acid House (humor / speelfilm : 9)